9

تولیدسالانه ۴ هزار دستگاه سافت استارتر توسط یک شرکت دانش بنیان

  • کد خبر : 4829
  • 22 آبان 1399 - 12:50
تولیدسالانه ۴ هزار دستگاه سافت استارتر توسط یک شرکت دانش بنیان
یک شرکت دانش بنیان سالانه ۴ هزار دستگاه سافت استارتر ۱۱۰ کیلو واتی به منظور شتاب‌گیری و شتاب‌دهی (راه‌اندازی و توقف) الکتروموتورهای القایی سه فاز با کنترل ولتاژ اعمال‌شده به موتور در حین راه‌اندازی و توقف شده تولید می کند.

به گزارش اراده نیوز،مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: ما تنها  تولید کننده سافت استارتر در ایران و کشورهای همسایه هستیم.

 مهدی فتحعلی‌پور افزود: دستگاه سافت استارتر یک مبدل الکترونیک قدرت AC/AC  است که با کنترل ولتاژ در حین راه‌اندازی و نمونه‌برداری از جریان‌های راه‌اندازی، موتور را به صورت نرم و آهسته راه‌اندازی می‌کند و بعد از راه‌اندازی، تمام حفاظت‌های لازم بر روی الکتروموتور را لحاظ می‌کند. این روش راه‌اندازی در حال حاضر جایگزین روش راه‌اندازی سنتی ستاره مثلث شده است.

وی ادامه داد: سافت استارتر یا راه‌انداز نرم، یک تجهیز الکترونیکی است که به منظور شتاب‌گیری و شتاب‌دهی (راه‌اندازی و توقف) الکتروموتورهای القایی سه فاز با کنترل ولتاژ اعمال‌شده به موتور در حین راه‌اندازی و توقف طراحی شده است، روش‌های قبلی راه‌اندازی (مستقیم و ستاره – مثلث) به موتور و سیستم‌های برقی آسیب وارد می‌کند که با استفاده از سافت استارتر می‌توان تاثیر آنها را کاهش داد.

وی گفت: یکی از پرکاربردترین حوزه‌ها کشاورزی و در موتورپمپ‌های چاه‌های عمیق است،  همچنین می‌توان به راه‌اندازی نرم دستگاه‌های پمپ‌های خلاء، پمپ‌های گریز از مرکز، کمپرسورها، فن‌ها، بلوورها، اگزوسترها، مخلوط کن‌ها، کانوایرها، بلوورهای محوری، فن‌های ملخی، فن‌های محوری، پودر کننده‌ها، پمپ‌های بزرگ، خردکن‌ها، سنگ شکن‌ها، آسیاب‌های چکشی و پله‌های متحرک نیز اشاره کرد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، میزان تولید کنونی را نزدیک به ۴ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر پروانه بهره‌برداری برای تولید ۱۰ هزار دستگاه در سال داریم که نزدیک به ۴۰ درصد آن را تولید می‌کنیم اما همچنان بعضی شرکت‌ها و ادارات دولتی با وجود ممنوعیت واردات این محصول از روش‌های دیگر آن را وارد می‌کنند. ما تنها تولید کننده سافت استارتر در ایران و کشورهای همسایه مانند افغانستان، کردستان عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس هستیم.

فتحعلی پور در مورد ویژگی نوآورانه این محصول نیز خاطرنشان کرد:راه‌اندازی و توقف نرم، استارت پالسی (ضربه)، کنترل شیب‌های جریان، کنترل مشخصه پمپ،فیدبک انکودر/تاکو، کنترل و تنظیم مشخصه‌های توقف یا راه‌اندازی برای بارهای متغیر از امکانات و ویژگی‌های نوآورانه این محصول است.

وی در مورد تسهیلات دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: برای تامین سرمایه در گردش جهت تولید ۵۰ دستگاه سافت استارتر در یک دوره ۶ ماهه، از صندوق نوآوری و شکوفایی به میزان ۱.۸ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردیم.

وی برنامه‌های آینده شرکت را راه‌اندازی طرح‌های توسعه و افزایش ظرفیت تولید بیان کرد و گفت: افزایش تولید یکی از برنامه‌های آینده ما برای شرکت است، به همین منظور زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای خریداری کردیم و تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۰ سافت استارتر را به صورت انبوه تولید کنیم.

اخبارمرتبط:

ارائه سرویس‌های بومی هوش مصنوعی در فضای ابری

ساخت توربین‌های بخار برای صنایع مادر در کشور

تولید الکترودهای منعطف رسانا جهت جایگزینی فلزات در نانوژنراتورهای پوشیدنی

تولید دستگاه کنترل‌کننده هوشمند همه‌کاره با کاربرد در خانه

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.