16

صادرات کلر دوستدار محیط زیست به ۱۵ کشور

  • کد خبر : 4912
  • 27 آبان 1399 - 10:04
صادرات کلر دوستدار محیط زیست به ۱۵ کشور
یکی از شرکت‌های دانش بنیان تولید کلر و سود سوزآور عاری از ناخالصی جیوه و دوستدار محیط زیست را در دستور کار خود قرار داده و در حال حاضر این محصول به ۱۵ کشور صادر می‌شود.

به گزارش اراده نیوز،مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این شرکت توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت‌های آب و فاضلاب در تبریز ایجاد شده است  گفت: این شرکت یکی از مجموعه‌های پیشرو در صنعت کلرآلکالی با رویکرد سبز در منطقه محسوب می‌شود و محصولاتی در صنایع مختلف آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه‌ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ‌سازی، کاغذسازی و نساجی عرضه کردیم.

ابوالفضل باباپور کلر را به عنوان عامل گندزدا دارای کاربرد در صنعت آب و فاضلاب، سفیدکننده در صنعت نساجی، عامل اکسیداسیون در واکنش‌های شیمیایی و در فرآیند تولید بیش از ۳۰ هزار ماده شیمیایی دانست و افزود: کلر به شکل نمک‌های کلرید در طبیعت و بدن انسان وجود دارد. کلر در دما و فشار عادی گازی زرد رنگ و متمایل به سبز و دارای بوی سوزش‌آور و تحریک‌کننده و از نظر شیمیایی نیز بسیار فعال است و در طبیعت بصورت ترکیب با عناصر دیگر یافت می‌شود.

به گفته وی، تولید هیدروژن، سود و کلر، پارافین کلره، آب اکسیژنه ۳۵ تا ۵۰ درصد از محصولات دانش‌بنیان این شرکت به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: ما در تلاش هستیم تا همزمان با گسترش دامنه فعالیت‌های داخلی‌مان، مسیر صادرات محصولاتمان را هموارتر کنیم و به بازارهای بین‌المللی خود بیفزاییم. ما هم‌اکنون محصولات خود را به ۱۵ کشور جهان از جمله عراق، سوریه، افغانستان، اوکراین، پاکستان، گرجستان، ارمنستان و غیره صادر می‌کنیم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست جمهوری، این فعال دانش‌بنیان ادامه داد: استفاده از آخرین فناوری دوست‌دار محیط زیست در تولید کلر و سودسوزآور باعث شده تولیدات شرکت عاری از هرگونه ناخالصی جیوه باشد و در نتیجه محصول تولید شده آسیبی به محیط زیست نرساند.

اخبارمرتبط:

عرضه ۴۰ درصد تولید ورق‌های فولادی پوشش‌دار ایرانی به بازارهای جهانی

ورق‌های فولادی پوشش‌دار ایرانی به بازارهای جهانی رسید

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.