18

ایجاد مرکز رشد مشترک دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری در تبریز

  • کد خبر : 4922
  • 27 آبان 1399 - 20:32
ایجاد مرکز رشد مشترک دانشگاه آزاد و پارک علم و فناوری در تبریز
پارك علم و فناوري و دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی مرکز رشد مشترك در تبریز راه اندازی می کنند.

به گزارش اراده نیوز، قرارداد راه اندازی این مرکز در راستای توسعه زمینه های همکاری مشترک علمی، پژوهشی و فناوری و استفاده بهینه از ظرفیتها و قابلیتهای موجود و در راستای حمایت از ایده های نو و فنآورانه امروز به امضای روسای دانشگاه آزاد اسلامی و پارک علم و فناوری استان رسید.

بر اساس این قرارداد، دانشگاه آزاد تبریز فضای مناسب و امکانات تخصصی و زیربنایی دانشگاه شامل امکانات پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه و اطلاع رسانی و حمایت مالی و معنوی مورد نیاز را در اختیار پارک قرار خواهد داد.
این دانشگاه ساختمانی ۵ طبقه به مساحت دو هزار و ۳۰۰ متر مربع و زیربنای دو هزار متر مربع برای راه اندازی این مرکز رشد مشترک اختصاص داده است.
پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز متعهد شده است خدمات پشتیبانی لازم را به منظور تاسیس و راه اندازی و صدور مجوز مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد در شهر تبریز انجام دهد.
خدمات آموزشی، مشاوره ای مرتبط با مدیریت کسب و کار، حمایت های مالی از نمونه سازی اولیه طرح، خدمات ثبت اختراع، مالکیت فکری و حقوقی و کمک به اخذ تسهیلات لازم برای تجاری سازی محصولات تولیدی خدماتی است که پارک علم و فناوری به واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد دانشگاه ارائه خواهد کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان در مراسم امضای این قرارداد توجه به مقوله فناوری را رویکرد اصلی این دانشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: این دانشگاه در پی تغییر ماموریت آموزشی دانشگاه به پژوهش و فناوری است.
دکتر جوان پور با اشاره به ظرفیتهای موجود در دانشگاه آزاد اسلامی استان و فضای فیزیکی گسترده دانشگاه در شهرهای مختلف استان گفت : این دانشگاه آماده است ساختمان واحدهای دانشگاه در شهرستانهای مختلف استان را به حوزه فناوری اختصاص دهد.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی هم حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از اشتغال فارغ التحصیلان را از نقاط قوت این دانشگاه برشمرد و آمادگی پارک را برای توسعه مراکز رشد در شهرستانها با بهره گیری از ساختمانهای واحدهای این دانشگاه اعلام کرد.
دکتر واعظی موافقت نامه راه اندازی مرکز رشد مشترک با دانشگاه آزاد تبریز را حمایت از اکوسیستم نوآوری در این دانشگاه دانست و گفت: پارک علم و فناوری بخشی از اعتبارات تصویب شده در جریان سفر اخیر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به تبریز را برای تجهیز این مرکز اختصاص خواهد داد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.