11

دانش‌بنیان‌ها تولید تجهیزات پزشکی را گسترش دادند

  • کد خبر : 5141
  • 24 آذر 1399 - 9:05
دانش‌بنیان‌ها تولید تجهیزات پزشکی را گسترش دادند
معاون علمی و فناوری با بیان اینکه دانش بنیان ها تولید تجهیزات پزشکی را گسترش دادند گفت: باید از مراکز متروکه دانشگاهها به درستی بهره برداری شود.

به گزارش اراده نیوز، معاون علمی و فناوری  ریاست جمهوری در آیین افتتاحیه این مرکز با اشاره به ضرورت استفاده از فضاهای متروکه و غیرقابل استفاده دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، کارخانجات و صنایع برای استفاده شرکت‌های نوآور و خلاق، گفت: باید از این فرصت‌ها و فضاهای موجود بهترین استفاده را کنیم و جوانان و نوآوری‌های آنها را در دل آنها پرورش دهیم.

ستاری افزود: مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته بالینی نمونه بارز پیوند نوآوری‌های دانش‌بنیانی به حوزه تجهیزات پزشکی است.

وی  ادامه داد: باید نیازهای فناورانه بخش آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی را به دانش‌بنیان ها ارائه کنیم تا از توانمندی آنها برای تولید بومی این محصولات بهره ببریم.

وی بیان کرد: مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته بالینی فضایی مناسب برای ارائه آموزش‌های تخصصی به دانشجویان و فراهم کردن شرایط تعامل میان کادر درمان و دانشجویان در حال آموزش فراهم می‌کند.

معاون علمی و فناوری  ریاست جمهوری  با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت، گفت: بیشتر از ۹۰ درصد دستگاه‌های ارائه شده در این نمایشگاه داخلی است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تجاری سازی این محصولات، خدمات حمایتی ارائه می‌کند.

ستاری در نمایشگاه تجهیزات «ایران ساخت» معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۵۰ درصد هزینه خرید این تجهیزات برای دانشگاه‌ها را پرداخت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که تغییر ساختار دانشگاه‌ها و انتخاب رشته‌ها الزامی است، تاکید کرد: امسال بیشتر نفرات برتر دانشگاه‌ها در رشته‌های مرتبط با رایانه شرکت کرده‌اند در حالیکه بسیاری از رشته‌های تخصصی مثل زیست‌فناوری و علوم شناختی هنوز برای آنها چندان شناخته شده نیست.

وی افزود: باید ریل و ساختار دانشگاه‌ها را تغییر دهیم. این کار هم تنها با معرفی رشته‌های تخصصی مورد نیاز کشور و علاقه‌مند کردن دانشجویان با این رشته‌ها اتفاق می‌افتد.

اخبارمرتبط:

شناسایی ۶۴ فناوری بهینه‌سازی مصرف انرژی

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5141

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.