13

بازار واردات انواع اتصالات صنعت نفت با محصول دانش‌بنیان از رونق افتاد

  • کد خبر : 5168
  • 26 آذر 1399 - 11:15
بازار واردات انواع اتصالات صنعت نفت با محصول دانش‌بنیان از رونق افتاد
محققان یک شرکت دانش‌بنیان با طراحی و تولید انواع اتصالات کاربردی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی نیازهای داخلی کشور را مرتفع کرده اند.

به گزارش اراده نیوز، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، انواع فیتینگ و فلنج مانند زانویی و مایتر، سه راهی، تبدیل، در پوش را از محصولات کاربردی مهم در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دانست که توسط این شرکت تولید شده است و گفت: فیتینگ به انواع اتصالات در سیستم لوله‌کشی گفته می‌شود که در هنگام تغییر مسیرها یا انشعاب‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مسیر لوله‌کشی هر زمانی نیاز باشد که خط مستقیم به سمتی دیگر هدایت شود، یکی از انواع فیتینگ‌ها یا اتصالات به کار می‌آید.

مجید محمدپور، فلنج ها را اتصالاتی دانست که خطوط لوله انتقال را به هم وصل می‌کنند و ادامه داد: این نوع اتصالات در ارتباط دادن شیرآلات به لوله‌های جوش کاربرد دارند و معمولا جنس فلنج‌ها از پلی‌اتیلن، فولاد، آلیاژهای آهن یا چدن است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از کاربردی‌ترین محصولات در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی اتصالات باکیفیت و قابل اعتماد است. سال‌ها این محصولات از دیگر کشورها خریداری می‌شد و بازار واردات آنها داغ بود. اما این محصولات کاربردی، بومی‌سازی شد و در اختیار صنایع قرار گرفته است.

اخبارمرتبط:

تولید محصول دانش‌بنیان استراتژیک در زمینه کاهش مصرف پوشش‌های الکترود گرافیتی برای صنایع فولادسازی 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.