9

بومی‎‌سازی دستگاه سنجش فعالیت قلب توسط یک شرکت دانش بنیان

  • کد خبر : 5275
  • 04 بهمن 1399 - 8:40
بومی‎‌سازی دستگاه سنجش فعالیت قلب توسط یک شرکت دانش بنیان
یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد با بومیسازی دستگاه سنجش فعالیت قلب، کشور را از واردات این دستگاه بی‌نیاز کند.

به گزارش اراده نیوز ، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: شرکت ما در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های مورد نیاز حوزه درمان و سلامت کشور فعالیت می‌کند و یکی از محصولات دانش‌بنیان ما، دستگاه هولتر مانیتور است که برای سنجش فعالیت‌های قلب به کار می‌رود.

وی ادامه داد: این دستگاه به بدن بیمار متصل می‌شود. سپس دستگاه با ثبت فعالیت‌ها و ضربان قلب در یک بازه زمانی مشخص، آن را در حافظه خود ذخیره می‌کند و اطلاعات مورد نظر را در نهایت در اختیار پزشک قرار می‌دهد.

مدیرعامل این شرکت ضمن توضیح بیشتر کارکردهای این محصول، افزود: در نهایت این اطلاعات به پزشک کمک می‌کند تا تصویر دقیق‌تری از وضعیت بیمار داشته باشد. در حال حاضر این محصول با قیمت کمتر از مشابه خارجی و تقریباً با یک پنجم قیمت آن، به فروش می‌رسد. مشتری این محصول نیز بیشتر مراکز درمانی، به ویژه قسمت‌های درمانی مرتبط با قلب، هستند.

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این فعال دانش‌بنیان با تاکید بر توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی در شرکت، گفت: این دستگاه، به صورت قابل حمل و به اندازه یک موبایل است. با توجه به میزان مصرف این وسیله در کشور، از توانایی تامین نیاز کامل در این حوزه برخوردار هستیم.

وی همچنین عنوان کرد: ممانعت دولت از واردات کالاهای خارجی، دارای تولید مشابه داخلی، می‌تواند کمک شایانی به رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باشد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5275

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.