14

کنترل وزن وسایل نقلیه سنگین بدون توقف آنها

  • کد خبر : 5417
  • 20 بهمن 1399 - 11:21
کنترل وزن وسایل نقلیه سنگین بدون توقف آنها
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای کنترل وزن وسایل نقلیه سنگین عبوری، سیستم‌های توزین هوشمندی را عرضه کردند که بدون توقف، وزن آنها را اعلام می‌کند.

به گزارش اراده نیوز ، حسین پویان، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده باسکول و سیستم‌های توزین، گفت: سیستم توزین در حال حرکت محصول دانش‌بنیان این مجموعه و یکی از روش‌های هوشمند برای کنترل وزن وسایل عبوری از یک مقطع است. حمل بار اضافه می‌تواند پیامدهای جبران‌ ناپذیری از جمله تخریب روسازی راه‌ها و کاهش قابلیت کنترل و هدایت وسیله نقلیه را به همراه داشته باشد، اما با نصب این سیستم در نزدیکی پلیس راه‌ها، اطلاعات بسیار مفید و کاربردی از ترافیک جاده به کاربران ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این فناوری کمک می‌کند تا وزن وسایل نقلیه در جریان ترافیک بدون هیچ گونه توقفی اندازه‌گیری شود، اظهار کرد: سیستم‌های هوشمند توزین در حال حرکت جاده‌ای، طراحی و نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات جاده‌ای، طراحی و تولید سامانه هوشمند توزین ریلی و دیگر پروژه‌ها در حوزه هوشمندسازی راه در این مجموعه اجرایی شده است.

پویان افزود: همه این تجهیزات و سیستم‌ها با کمک خلاقیت‌ها و نوآوری تولید شده‌اند. این تلاش‌ها باعث شده که این شرکت جزء ۱۰ شرکت برتر جهان در حوزه ابزار دقیق قرار گیرد.

مجری طرح ادامه داد: در سال های اخیر، به‌کارگیری سیستم‌های توزین در حال حرکت، در کشور مورد توجه قرار گرفته است و سالانه مبلغ قابل توجهی از سوی ارگان‌های متولی حمل‌ونقل جاده‌ای، برای راه‌اندازی این سیستم‌ها هزینه شده است. خرید این محصولات از دیگر کشورها هزینه زیادی برایمان دارد.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، پویان همچنین بیان کرد: با تولید این سیستم‌ها در کشور، دیگر نیازی به خرید آنها از بازارهای جهانی با قیمت‌های بالا نیست و بازار داخلی این محصولات را تامین کرده است.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5417

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.