12

توسط یک شرکت دانش بنیان؛ رنگ‌های ضد حریق به تولید رسید

  • کد خبر : 5440
  • 25 بهمن 1399 - 9:58
توسط یک شرکت دانش بنیان؛ رنگ‌های ضد حریق به تولید رسید
یک شرکت دانش‌بنیان با تولید رنگ‌های ضد حریق عوارض جانی و مالی بروز حوادث را کاهش داد.

به گزارش اراده نیوز  به نقل از معاونت علمی و فناوری، یک مجموعه دانش‌بنیان در حوزه تولید و تأمین انواع پوشش‌های صنعتی تحت لیسانس شرکت‌های معتبر بین‌المللی فعالیت می‌کند. محصولات این شرکت در حوزه‌هایی چون نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع فولاد، آب، برق، خودروسازی و آتش نشانی کاربرد دارد.

این شرکت در زمینه تولید رنگ و کامپوزیت با فناوری‌های نو فعال است. امروز رنگ در طرح‌های صنعتی و عمرانی دیگر تنها به عنوان یک پوشش تزئینی یا عایق مطرح نیست بلکه کاربردهایی از قبیل حفاظت استحکام و حتی ضد حریق بودن سازه را نیز دارا است.

رنگ ضد حریق نوعی پوشش ضد حریق است. یک رنگ منبسط شونده مقاوم در برابر حریق و از متفاوت‌ترین ترکیبات نانو کامپوزیت سرامیکی محسوب می‌شود. این پوشش‌های رنگ ضد حریق، بر پایه سیلیکا هستند که به محض قرار گرفتن در برابر آتش، لایه‌ای از عایق ذغالی تولید می‌کنند که سطح زیرین را در برابر آتش حفظ می‌کند.

این ترکیب میزان بسیار کمی مواد فرار دارد و ترکیبی از خواص با مقاومت بسیار بالا در برابر حریق، ضد خوردگی، عایق حرارت و ضد بخار را دارا است. این گونه عایق‌های رنگ ضد حریق در حوزه‌های گوناگون قابل استفاده است.

به گفته سیاوش قراویسکی مدیر عامل این مجموعه فناور، تولید، تأمین و اجرای انواع پوشش‌های مقاوم به حریق یکی از مهم‌ترین محصولات این شرکت است. از سال ۹۱ به تولید این محصول ورود کردیم.

وی افزود: تولید انواع پوشش‌های مقاوم به حریق بر پایه مواد معدنی را با هدف توسعه فناوری و تحقق خودکفایی تولید این محصولات در داخل کشور، آغاز کردیم و با بهره‌گیری از آخرین یافته‌های علمی، تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و با استفاده از فرمولاسیون جدید به یکی از شرکت‌های مطرح در این حوزه بدل شدیم.

این فعال فناور ادامه داد: این رنگ‌ها دوست‌دار محیط زیست هستند و قابلیت اجرا بر روی تجهیزات با هر هندسه پیچیده‌ای را دارند. استفاده از این رنگ‌های ضد آتش موجب حفظ شکل ظاهری در دماهای بالا می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان همچنین بیان کرد: رنگ‌های ضد حریق چسبندگی بالایی به سطح فلز دارند. این رنگ‌ها موجب تولید دود و گازهای سمی نمی‌شوند. مقاومت رطوبتی بالایی دارند و در برابر آتش و رشد انواع جلبک و باکتری مقاوم هستند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5440

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.