12

ارتقا دوام سازه‌های صنعتی با راهکار دانش بنیان ها

  • کد خبر : 5498
  • 30 بهمن 1399 - 21:49
ارتقا دوام سازه‌های صنعتی با راهکار دانش بنیان ها
یکی از شرکت‌های دانش بنیان راهکاری برای ارتقا دوام و پایداری سازه‌های عظیم صنعتی ارائه کرد.

به گزارش اراده نیوز ،  میلاد علیدادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: با ارائه خدمات آنالیز مودال و تغییر شکل سازه (ODS) از راه شناسایی فرکانس‌های طبیعی سیستم به کمک تجهیزات دانش‌بنیان و روش‌های فناورانه، امکان وقوع رزونانس را بررسی می‌کنیم.

وی با بیان این‌که آنالیز مدال و تغییر شکل سازه به منظور جلوگیری از رزونانس در ساختارهای ثابت و دوار کاربرد فراوانی دارد، ادامه داد: جلوگیری از این پدیده در استحکام سازه‌ها و دوام آن‌ها دارای اهمیت بالایی است. با روش‌ها و تجهیزات دانش‌بنیانی که در اختیار داریم، در صورت محرز شدن رزونانس توسط آنالیز تغییر شکل سازه پیشنهاد تقویت سازه و طرح تقویتی را ارائه و اجرا می‌کنیم.

علیدادی با اشاره به کاربرد گسترده این روش‌ها در صنایع گوناگون اظهار کرد: این روش به کمک صنایع مختلفی مانند نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش می‌آید و در اتقای سطح فنی و کیفی واحدهای تعمیراتی صنایع نفت و گاز و پالایش کارایی دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به آنالیز فرکانس‌های طبیعی سازه‌های ثابت و دوار گفت: از انواع دوارسازه‌ها  به توربین، کمپرسور، توربین های گاز  از تجهیزات ثابت یا استاتیک می‌توان به خطوط انتقال نفت و گاز اشاره کرد که با شناسایی فرکانس طبیعی و مقایسه تحریک رزونانس بررسی می شود.

وی، با اشاره به نقش روش‌های کاهش رزونانس به روش‌های یادشده در افزایش کیفی و افزایش طول عمر تقویت سازه‌ها ادامه داد: با کاهش رزونانس، می‌توان دوام و کارایی سازه را افزایش داد. باید توجه داشت فرکانس‌های طبیعی از خواص ذاتی سیستم دینامیکی بوده اما به دلیل کارکرد طولانی و تغییر شرایط تکیه گاهی سازه دچار خستگی شده و این فرکانس‌ها در مدت کارکرد تغییر می‌کنند و ممکن است با فرکانس‌های تحریک برابر و تشدید رخ دهد. با استفاده از این خدمات استفاده دیگر ارتعاشات بالا و پیچیده منجر به صدمات به تجهیزات و توقف نخواهد شد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی، این فعال فناور با اشاره به کاهش ارزبری و ارائه خدمات به صنایع با کمک دانش‌آموختگان این شرکت دانش‌بنیان گفت: در صنایع گوناگونی مانند فاز ۲پالایشگاه گاز پارس جنوبی ، اجرای ۳۰۰ متر سازه جرثقیل فولاد آلیاژی و بسیاری از پروژه‌های دیگر از این خدمات و تجهیزات فناورانه بهره برده‌اند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5498

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.