10
به همت محققان دانشگاه صنعتی سهند؛

«ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﺼﻔﻴﻪ فاضلاب دانشگاه زنجان» ﺑﺎ ﻓﻨﺎﻭﺭی ﺯﻳﺴﺖ ﺗﻮﺩﻩ ﮔﺮﺍﻧﻮﻟﯽ طراحی و نصب شد

  • کد خبر : 5529
  • 04 اسفند 1399 - 10:08
«ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﺼﻔﻴﻪ فاضلاب دانشگاه زنجان» ﺑﺎ ﻓﻨﺎﻭﺭی ﺯﻳﺴﺖ ﺗﻮﺩﻩ ﮔﺮﺍﻧﻮﻟﯽ طراحی و نصب شد
با همت متخصصان دانشگاه صنعتی سهند، ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺗﺼﻔﻴﻪ فاضلاب دانشگاه زنجان ﺑﺎ ﻓﻨﺎﻭﺭی ﺯﻳﺴﺖ ﺗﻮﺩﻩ ﮔﺮﺍﻧﻮﻟﯽ طراحی و نصب شد.

 به گزارش اراده نیوز ، سیستم تصفیه هوازی با فناوری زیست توده گرانولی در دانشگاه زنجان با ظرفیت تصفیه ۳۰۰ مترمکعب در روز فاضلاب خام که توسط شرکت مهندسی طلوع گستر زیست فناور به سرپرستی دکتر سیروس ابراهیمی عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی سهند طراحی شده بود در دانشگاه زنجان نصب و آماده بهره برداری شد.

این فناوری با حذف همزمان مواد آلی، نیتروژن و فسفر، فاضلاب‌های شهری را از یک تهدید به یک فرصت تبدیل کرده و پساب تصفیه شده می‌تواند برای آبیاری فضای سبز و یا استفاده در صنایع و تغذیه منابع آب‌های زیرزمینی به‌کار گرفته شود.
دکتر ابراهیمی گفت: این واحد تصفیه براساس پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا طراحی شده که در آن تمامی مراحل تصفیه صرفاً در یک تانک صورت می‌گیرد و امکان حذف هم‌زمان مواد آلی، نیتروژن و فسفر میسر می‌شود. علاوه بر آن با به‌کارگیری این فناوری، مساحت مورد نیاز تصفیه‌خانه‌ها یک چهارم و هزینه‌های احداث و راهبری تا بیش از ۵۰ درصد سیستم‌های متداول کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به مشکلات سیستم‌های تصفیه متداول فاضلاب از جمله نیاز به مساحت زیاد، میزان مازاد لجن تولیدی، عدم حذف نیتروژن و فسفر اعلام کرد: اجرای نمونه‌وار این طرح می‌تواند قدمی شایسته در توسعه اقتصادی‌ترین روش تصفیه بیولوژیکی فاضلاب‌های شهری در ایران باشد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5529

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.