8

ششمین جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا، بین المللی برگزار می‌شود

  • کد خبر : 5563
  • 09 اسفند 1399 - 10:46
ششمین جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا، بین المللی برگزار می‌شود
دبیر علمی ششمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا با بیان اینکه ششمین جشنواره دانش آموزی ابن سینا به صورت بین المللی برگزار خواهد شد، گفت: در این دوره جشنواره بین المللی AYSF برای اولین بار و با همکاری اتحادیه دانشمندان جوان اندونزی برگزار می‌شود. 

به گزارش اراده نیوز ، مهدی رشیدی‌جهان در ارتباط با جزئیات برگزاری جشنواره اظهار کرد: این برنامه در محورهای متنوعی همچون نمایشگاهی از دستاوردها، دست سازه‌ها و اختراعات دانش‌آموزی، سمینارهای علمی، ماراتون کسب و کار دانش آموزی، برنامه نویسی، ایده پردازی و TedTalk برگزار می‌شود.

وی ادامه داد:  این دوره همچون دوره‌های گذشته جشنواره ابن سینا، دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم و تمامی هنرستان‌ها و مدارس را تحت پوشش قرار می‌دهد و شرکت کنندگان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در جشنواره به وب سایت جشنواره به آدرس www.ebnesinafestival.com مراجعه کنند.

دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا خاطرنشان کرد: به منتخبین این دوره مدرک بین المللی ارائه خواهد شد و همانند دوره‌های گذشته برگزیدگان محورهای مختلف جشنواره به رقابت‌های بین‌المللی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: کارنامه پژوهشی به صورت توصیفی برای همه ورودی‌ها در دو محور سمینارهای علمی و دستاوردها و اختراعات طراحی شده است. در این کارنامه توصیفی ارزیابی داوران به صورت دقیق منعکس شده و گروه‌های دانش‌آموزی می‌توانند با راهکارهای ارائه شده در آن به رفع نواقص موجود در پروژه خود بپردازند.

رشیدی‌جهان با اشاره به اینکه در برنامه امسال با ارائه محتوای آموزشی همچون فیلم، پادکست، مطالب خواندنی و … دانش آموزان آماده حضور در رویداد می‌شوند، ‌گفت: همزمان با ششمین جشنواره ملی ابن سینا شاهد برگزاری اولین رویداد طراحی دوره‌های یادگیری مبتنی بر پروژه با رویکرد شناختی Project based learning ویژه معلمین همه مقاطع خواهیم بود که راهنمای معلمین برای طراحی و هدایت پروژه‌های دانش آموزی است.

دبیر علمی جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا گفت: در مردادماه سال ۱۴۰۰ ششمین جشنواره دانش‌آموزی ابن سینا به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد و در این دوره جشنواره بین المللی AYSF برای اولین بار و با همکاری اتحادیه دانشمندان جوان اندونزی و حمایت دانشگاه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی معتبر برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه دائمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا، وی با اشاره به موفقیت‌های برگزیدگان جشنواره دانش آموزی ابن سینا در سطح بین المللی افزود: دانش آموزان ایرانی در سال ۲۰۲۰ در جشنواره و مسابقات بین المللی صاحب ۱۵ طلا، ۱۳ نقره و ۹ برنز در رشته‌های مختلف شدند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5563

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.