10

شرکت دانش‌بنیان ایرانی فوم ضدآتش صنایع نفت تولید کرد

  • کد خبر : 5724
  • 26 اسفند 1399 - 10:18
شرکت دانش‌بنیان ایرانی فوم ضدآتش صنایع نفت تولید کرد
یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به ساخت فوم‌های ضدآتش پلیمری مورد استفاده در صنایع نفتی و پتروشیمی شد.

به گزارش اراده نیوز ، محمد آکو مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر است روز دوشنبه افزود: مطالعات ما در زمینه مواد شیمیایی مورد استفاده در صنعت نفت و پتروشیمی متمرکز است.

وی با بیان اینکه، یکی از این محصولات طراحی شده از سوی این شرکت آنتی فوم است، افزود: این محصول در برج آمین پالایشگاه گازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از تشکیل کف در میعانات جلوگیری می‌کند.

این فعال عرصه دانش بنیان یکی دیگر از محصولات این شرکت را تولید آمیزه پلیمری ذکر کرد و گفت: این محصول با فوم‌های مورد استفاده در تشک‌های خواب یا فوم‌های ساختمانی ترکیب می‌شود و آنها را به فوم‌های ضدآتش تبدیل می‌کند.

وی گفت: ما در حال حاضر با یک شرکت دانش‌بنیان دیگر در حال همکاری هستیم تا محصول آمیز پلیمری را به مرحله تولید انبوه برسانیم، چراکه این محصول توسط این شرکت آزمایش و مورد تایید قرار گرفته است.

آکو در ادامه اظهارکرد: تلاش ما مبتنی بر عرضه محصولات این شرکت با قیمتی بسیار کمتر از نمونه مشابه خارجی است، هر چند، برخی از مدیران هنوز تمایل به استفاده از محصولات خارجی دارند و با وجود کیفیت برابر، به دلائل فرهنگی و دیگر مسائل، کمتر از محصول دانش‌بنیان ایرانی استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش معاونت علمی وی اظهارامیدواری کرد که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از طریق مذاکره با این شرکت‌ها، آنها را به خرید محصولات دانش بنیان تولید داخل ترغیب کند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5724

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.