13

حمایت بلاعوض از ۳۰ طرح حوزه لیزر و فوتونیک

  • کد خبر : 5779
  • 08 فروردین 1400 - 15:52
حمایت بلاعوض از ۳۰ طرح حوزه لیزر و فوتونیک
دبیر ستاد فتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از راه‌اندازی یک شتاب دهنده تخصصی در حوزه ساخت و تولید و یک مرکز نوآوری در حوزه‌های مرتبط خبر داد.

به گزارش اراده نیوز ، حمید لطیفی ، با اشاره به ایجاد زیست‌بومی برای رونق فناوری‌های حوزه لیزر و فوتونیک گفت: در سال ۱۳۹۹ با اخذ نظرات و مشورت‌های خبرگان علمی و صنعتی، موضوعات دارای اولویت برای رفع نیازهای مختلف در کشور شناسایی و تعریف شدند. همچنین درخواست‌های حمایت برای توسعه فناوری، با توجه به نیازهای تعیین شده، دریافت شد که برخی مراحل ارزیابی و داوری را گذرانده و برخی در حال طی کردن این مراحل هستند.

وی افزود: علاوه بر این، با رعایت شرایط خاص مورد نیاز به دلیل بیماری همه گیر کرونا، ستاد با هدف مبادله اطلاعات و ایجاد ارتباط بین صنعتگران و پژوهشگران، آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در زمینه‌های گوناگون و معرفی خود، در رویدادهای مختلف، علمی و صنعتی مشارکت یا از آن‌ها حمایت کرده است.

دبیر ستاد فتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه فناوری‌های مرتبط در دستور کار قرار داشته است، ادامه داد: ستاد در بخش حمایت از دستیابی به مرجعیت علمی کشور و ایجاد زیرساخت‌های راهبردی ملی در حوزه‌های کلیدی، برنامه حمایت از مقالات با کیفیت را پیگیری کرد که پذیرش و پیگیری انجام حمایت متناسب با سطح آن، برای ۵۰ مقاله در دست اقدام است.

لطیفی، ایجاد مرکز قطعات مدارات مجتمع نوری را جزو در برنامه‌های عملیاتی ستاد در سال گذشته عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن بیش از ۱۰ رویداد علمی و فناوری مختلف ازجمله رویداد نیازمحور، کنفرانس، چالش، نمایشگاه و مسابقه مرتبط با حوزه‌های تخصصی فعالیت ستاد برپا شد. همچنین، راه‌اندازی مرکز آموزشی چاپ سه‌بعدی، که پیگیری‌ها برای تعیین مدل اجرایی و آغاز فرایند اجرای آن در سال ۱۳۹۸ آغاز شد، در سال ۱۳۹۹ عملیاتی شد.

لطیفی، رصد پیشرفت و به نتیجه رساندن حدود ۸۰ طرح‌ مصوب سال‌های قبل را از دیگر برنامه‌های ستاد در سال گذشته عنوان کرد و افزود: بیش از ۳۰ طرح تصویب شد که به صورت حمایت‌های بلاعوض و تسهیلات مورد حمایت قرار می‌گیرند. همچنین پیگیری تصویب و حمایت از ۷  طرح توسعه مقیاس صنعتی در راستای ارتقای صنایع موجود نیز، صورت پذیرفت.

دبیر ستاد فتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در سال گذشته، افتتاح یک شتاب دهنده تخصصی حوزه معدن و متالورژی، مشارکت در ایجاد صندوق تخصصی سرمایه‌گذاری و همچنین ایجاد یک مرکز نوآوری در حوزه لیزر صورت پذیرفته است. همچنین، ایجاد یک شتاب دهنده تخصصی دیگر در حوزه ساخت و تولید و یک مرکز نوآوری در حوزه‌های مرتبط در دست اقدام قرار دارد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5779

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.