10

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در تولید پمپ‌های مکنده صنایع نفت و گاز

  • کد خبر : 5910
  • 25 فروردین 1400 - 8:57
موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در تولید پمپ‌های مکنده صنایع نفت و گاز
یک شرکت‌دانش بنیان در کشورمان موفق به تولید پمپ‌های مکنده الکترونیکی کاربردی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی شد.

به گزارش اراده نیوز ، از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به مشکلاتی که در اثر تحریم‌ها و هزینه‌های بالای واردات این نوع پمپ‌ها به کشور تحمیل می‌شد، یک شرکت دانش‌بنیان پمپ‌سازی دست به کار شد و توانست انواع الکتروپمپ های خاص مورد نیاز صنایع را طراحی و تولید کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید پمپ‌های مورد استفاده در صنایع نفت و پتروشیمی مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی گفت:  ۲ نوع از پمپ‌ها تحت استاندارد که عمدتاً در  صنایع نفت، گاز و پتروشیمی پرکاربرد هستند در این شرکت دانش‌بنیان به تولید می‌رسند.

میر بیوک احقاقی افزود:  این پمپ‌ها برای انتقال انواع سیالات نیوتونی مانند هیدروکربن‌ها، آب، شیرابه، محلول‌های معلق در آب، انواع لجن و فاضلاب کاربردهای فراوانی دارند.

وی با اشاره به رفع نیاز صنایع گوناگون نسبت به واردات و تکمیل چرخه تولید و خدمات آن‌ها با این پمپ‌ها بیان کرد: در حال حاضر علاوه بر صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاه‌ها، صنایع سیمان، فولاد، رنگ‌سازی، مس، صنایع غذایی همچنین معادن برداشت و پروژه‌های انتقال آب دریا، ایستگاه‌های پمپاژ و انتقال آب و فاضلاب از این پمپ‌ها استفاده می‌کنند.

این فعال فناور از توسعه محصولات یاد شده در تعامل با فناوری‌های دانشگاهی گفت و ادامه داد: این شرکت دانش‌بنیان موفق شده است زمینه ارتباط صنعت با دانشگاه را فراهم کند و حجم تولیدات مبتنی بر فناوری‌های روز را افزایش دهد.

احقاقی از توانمندی بهینه‌سازی و طراحی انواع الکتروپمپ‌های صنعتی با تکیه به دانش فنی بومی خبر داد و گفت: الکتروپمپ های لجن کش، الکتروپمپ های مستغرق کف کش، فولادی و پمپ‌های دومکشه سازگار با نیاز صنایع را هم تولید می کنیم.

این فعال فناور با اشاره به فروش بالای ۵۰۰ میلیارد ریالی این شرکت دانش‌بنیان افزود: تا ۶ ماهه نخست سال گذشته، حجم سفارشات افزایش یافته و تحریم‌ها سبب شده است تا توجه به تولیدات ایران‌ساخت افزایش یابد. خوشبختانه بخش قابل توجهی از پروژه‌ها با موفقیت به اتمام رسیده است و حرکت صنایع با این تولیدات محقق شد.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای متخصصان دانشگاهی عنوان کرد: در حال حاضر به طور میانگین حدود ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند و تولیدات این شرکت دانش‌بنیان، زمینه را برای اشتغال تعداد قابل توجهی از دانش‌آموختگان حوزه‌های دانشگاهی و صنایع مرتبط ایجاد کرده است.

احقاقی با اشاره به مزیت‌های تولیدات ایران‌ساخت بابیان اینکه، قیمت تولیدات ایران‌ساخت در برخی موارد تا یک دهم نمونه‌های مشابه خارجی است گفت:شرکت‌های دانش‌بنیان این توانایی را دارد که این محصولات متناسب با نیازهای داخلی و سازگار با خواست صنایع تولید شود و تا ۱۰ سال خدمات پس از فروش دسترسی به قطعات یدکی و کارخانه، از دیگر مزیت‌های این محصولات به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5910

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.