11

شرکت‌های فعال در حوزه علوم انسانی می توانند دانش بنیان شوند

  • کد خبر : 6204
  • 28 تیر 1400 - 19:04
شرکت‌های فعال در حوزه علوم انسانی می توانند دانش بنیان شوند
فراخوانی برای ارزیابی شرکت‌های فعال در حوزه علوم انسانی و اجتماعی منتشر شد تا برای دانش‌بنیان شدن اقدام کنند.

 

ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، به عنوان متولی این حوزه در کشور تلاش دارد تا ظرفیت‌های قانونی در این بخش را توسعه بخشد، بر این اساس شرکت‌های فعال در حوزه‌های فرهنگی، صنایع نرم و خلاق، به عنوان شرکت دانش‌بنیان نوع ۳ شناخته می‌شوند.

در این راستا مصوبه‌ای برای ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان نوع سه در همکاری با مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تهیه شده است.

پیش از این فراخوانی برای شرکت‌های خلاق منتشر شد و اکنون به صورت ویژه نوبت به موسسات فعال در حوزه علوم انسانی و اجتماعی رسید.

در راستای اجرای مصوبه آیین نامه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان نوع ۳، شرکت‌ها و موسسات فعال در حوزه علوم انسانی و اجتماعی، می توانند با مراجعه به سایت ارزیابی مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به نشانی reg.daneshbonyan.ir نسبت به ثبت نام و ارزیابی دریافت تاییدیه دانش بنیان اقدام کنند.

محصول یا خدمت شرکت متقاضی باید در قالب یک روش، الگو، مدل یا راه حل بر روی یک سازمان، گروه یا افراد پیاده سازی و نتایج آن مستند شده یا در قالب یک نرم افزار یا سایت ارائه شده باشد.

همچنین اگر شرکت یا موسسه متقاضی تولید کننده محصول است، نمونه اولیه آن محصول باید ساخته شده باشد و اگر ارائه‌دهنده خدمات است، خدمات شرکت دارای اسناد فروش باشد.

یکی دیگر از شرایط دانش‌بنیان شدن شرکتهای فعال در حوزه علوم انسانی و اجتماعی این است که محصول یا خدمت شرکت، ناشی از فعالیت های تحقیق و توسعه باشد.

فعالیت‌های معمول در حوزه علوم انسانی و اجتماعی مانند آموزش، پژوهش، انتشار و ترویج مطالب علمی یا داده ها بصورت کتاب، مقاله، پایان نامه، سایت یا نرم افزار، پروژه های پژوهشی سفارشی بدون کاربست، فعالیت های معمول در حوزه روانشناسی، مدیریت، ارتباطات و نظایر آن در صورتی که فاقد شروط فوق باشند، مورد تایید قرار نخواهند گرفت.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می توانند به آدرس daneshbonyan.isti.ir بخش ثبت نام و ارزیابی مراجعه  کنند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6204

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.