14

لزوم توجه به فناوری در همه عرصه ها

  • کد خبر : 6254
  • 11 شهریور 1400 - 12:06
لزوم توجه به فناوری در همه عرصه ها
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: استفاده از فناوری در همه عرصه‌ها راهگشاست.
محمدرضا پورمحمدی در جلسه هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: همه دستگاه‌ها و متولیان اداره امور جامعه را باید به فضای نوآوری و فناوری سوق دهیم و با استفاده از ظرفیت‌های این حوزه، موانع را رفع کنیم.
وی با بیان اینکه تبدیل دانش به فناوری یکی از بزرگترین مشکلات جامعه است، افزود: راهبردهای ما در حوزه‌های علم و فناوری باید به سمت نیازهای جامعه برود و هر هزینه‌ای در این زمینه به منزله سرمایه‌گذاری برای آینده است.
وی با تأکید بر اینکه نباید به دنبال سود زودهنگام در این حوزه باشیم، خاطرنشان کرد: امروز چرخ اقتصاد کشور به برکت فناوری می‌چرخد و اگر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و فناوری‌محور جزو اولویت‌های کشور نبود مشکلات زیادی در عرصه اقتصادی به وجود می‌آمد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین منطقه ویژه علم و فناوری را ظرفیتی کم‌نظیر برای توسعه استان خواند و تصریح کرد: هنوز آن‌طور که باید از ظرفیت این منطقه بهره‌برداری نشده و شبکه‌سازی اتفاق نیفتاده است و لازم است که کارهای جدی‌تری در این حوزه انجام شود.
وی با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۱) از ۱۷ تا ۲۱ آبان امسال، بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد علمی تأکید کرد.
پورمحمدی افزود: خوشبختانه نمایشگاه ربع رشیدی در دوره‌های اخیر از حالت صرف نمایشگاهی خارج شده و به بستری برای تجاری‌سازی فناوری و فروش محصولات دانش‌بنیان تبدیل شده است.
وی با اشاره به اقداماتی نظیر ایجاد فن‌بازار و کلینیک صنعت که از دستاوردهای نمایشگاه ربع رشیدی است، گفت: این نمایشگاه به شناسنامه علمی استان تبدیل شده است و همه دستگاه‌ها باید برای تداوم و تقویت آن کمک کنند.
مدیرعامل سازمان عامل استقرار و دبیر منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در قالب ۲۱ زون تخصصی برگزار می‌شود، گفت: پیش‌بینی برای برگزاری حضوری و مجازی نمایشگاه انجام شده و بنا به شرایط کرونایی درخصوص نحوه برگزاری آن تصمیم‌گیری خواهد شد.
سعید غریب خواجه همچنین گزارشی از عملکرد هیأت اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: اجرایی شدن تفاهم‌نامه راه‌اندازی منطقه ویژه فناوری‌های معدنی، کمک به تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه، همکاری در راه‌اندازی کارخانه نوآوری و فرهنگ‌سازی در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان از مهم‌ترین اقدامات یک سال گذشته است.
وی تأکید کرد: یکی از اهداف مهم ما این است که خود سازمان عامل استقرار منطقه ویژه علم و فناوری یک سازمان دانش‌بنیان باشد و برای این منظور لازم است که بحث آموزش و فرهنگ‌سازی جدی گرفته شود.
در این جلسه از پوستر نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۱) رونمایی و احکام اعضای شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه اعطا شد.
لزوم توجه به فناوری در همه عرصه ها

رینوتکس ۲۰۲۱

اخبار مرتبط:
لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.