8

ساخت دستگاه تست تابش فرابنفش در دانشگاه صنعتی شاهرود

  • کد خبر : 6283
  • 03 مهر 1400 - 13:02
ساخت دستگاه تست تابش فرابنفش در دانشگاه صنعتی شاهرود
دستگاه شتابده تابش نخستین بار در کشور در دانشگاه صنعتی شاهرود بومی سازی شد.

دانشگاه صنعتی شاهرود اعلام کرد: شرکت نانو شرق ابزار توس (نانو شات) مرکز رشد و فناوری‌های نوین این دانشگاه، محصول جدید دستگاه شتابده تابش UV (یا به اختصار دستگاه تست تابش فرابنفش) را به عنوان اولین سازنده این دستگاه در داخل کشور (بر اساس اطلاعات موجود) معرفی کرد.

به گفته دکتر حمید هراتی زاده مدیرعامل این شرکت دانش بنیان و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، این دستگاه وسیله‌ای است که شرایط لازم برای انجام تست استاندارد مواد و محصولات لاستیکی، پلاستیکی، پلیمری و پوشش‌های مورد استفاده در محیط‌های تحت تابش نور خورشید را تامین می‌کند. محصولاتی مانند لاستیک اتومبیل، روکش کابل‌های برق، برخی از پوشش‌های نمای ساختمان‌ها، چمن مصنوعی، وسایل اسباب بازی کودکان در فضای باز، بطری‌های آب معدنی، برخی از ظروف و تجهیزات بسته بندی، برخی از محصولات داخل ساختمان که از پشت پنجره تحت تابش نور خورشید قرار دارد (مانند پرده ها) و صدها محصول دیگر، برای تولید نیاز به استاندارد سازی دارند و دستگاه تست تابش فرا بنفش برای تامین شرایط تست استاندارد این محصولات، مورد استفاده آزمایشگاه های کنترل کیفی کارخانجات، آزمایشگاه های تحقیقاتی و آزمایشگاه های مرجع استاندارد قرار می گیرد.

دستگاه ساخته شده توسط شرکت نانو شات قادر است تست مقاومت در برابر تابش فرا بنفش را در دو ناحیه UVA و UVB به انجام رساند.

این شرکت بر اساس سفارش یکی از آزمایشگاه های مرجع استاندارد محصولات ساختمانی، طراحی و ساخت دستگاه تست فرابنفش را اجرا کرده است.

 

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.