8

ایجاد شورای راهبری تولیدات دانش بنیان

  • کد خبر : 6335
  • 08 آبان 1400 - 16:40
ایجاد شورای راهبری تولیدات دانش بنیان
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در طرح جهش تولید دانش بنیان شورای راهبری تولیدات دانش بنیان ایجاد می شود و امور اجرایی شورای «عتف» به آن واگذار خواهد شد.

دکتر محمد مهدی زاهدی  با بیان اینکه طرح جهش تولید دانش بنیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و برای ورود به صحن آماده است، گفت: این طرح ۲۰ ماده دارد که هر کدام به صورتی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و جریان تولید بر اساس دانش را ارتقا می‌دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف اصلی طرح جهش تولید دانش بنیان این است که از جریان دانش بنیان در حوزه اقتصادی و تولید در کشور حمایت کنیم که محور آن شرکت‌های دانش بنیان هستند، مواد این طرح را تشریح کرد.

وی گفت: در این طرح مواد قانونی همچون «تهیه فهرست اقلام راهبردی و تولید آن توسط دانش بنیان‌ها»، «حمایت از دانش بنیان‌ها در حوزه‌های رفع چالش‌های آسیب پذیر»، «ممنوعیت از واردات کالاهایی که توان تولید در کشور وجود دارد»، «تلقی شدن بدهی دستگاه دولتی به شرکت دانش بنیان به عنوان ضمانت نامه»، «عدم برگزاری مناقصه برای شرکت‌های دانش بنیان تولیدکننده محصولات جدید بدون مشابه در کشور» وجود دارد و به آنها تاکید شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از قوانین طرح جهش تولید دانش بنیان «ایجاد شورای راهبری تولیدات دانش بنیان» است، گفت: در این طرح به ایجاد چنین شورایی تاکید شده و قرار است تشکیل شود.

وی عنوان کرد: این شورا متشکل از رئیس جمهور به عنوان رئیس شورا، معاون علمی و فناوری در قالب نایب رئیس، تشکیل می‌شود و اعضای دیگر آن وزرای علوم، صمت، بهداشت، ارتباطات، جهادکشاورزی، ستاد کل نیروهای مسلح و ۴ نفر از کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، صنایع معادن، اقتصادی و کشاورزی هستند و برخی از امورات اجرایی که در شورای عتف انجام می‌شود به این شورا واگذار خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: شورای عالی عتف، سیاست‌های کلان را بررسی می‌کند اما قرار است بحث‌های اجرایی و عملیاتی در شورای راهبری فناوری دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه شورای راهبری تولیدات دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل می‌شود.

زاهدی تاکید کرد: ایجاد چنین شورایی می‌تواند در راستای عملیات شرکت‌های دانش بنیان باشد که با ارتقا فعالیت این شرکتها به سمت تولیدات بیشتر در عرصه دانش بنیان برویم و در نهایت اقتصاد دانش بنیان محقق شود.

اخبار مرتبط:

جزئیات طرح جهش تولید دانش‌ بنیان

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6335

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.