9

افتتاح نخستین مرکز نوآوری و فرهنگ «سلامت» در گرگان

  • کد خبر : 6356
  • 19 آبان 1400 - 13:36
افتتاح نخستین مرکز نوآوری و فرهنگ «سلامت» در گرگان
با حضور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری ، مرکز نوآوری و فرهنگ سلامت گرگان با هدف حمایت از ایده‌های خلاق این حوزه افتتاح شد.

این مرکز نوآوری که وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گرگان است، بستری را برای ارائه خدمات خلاق دیجیتال و آنلاین پزشکی، استفاده از فناوری‌های هوشمند در حوزه پزشکی تصویری پزشکی، ویزیت از راه دور و راهنمایی به بیماران برای مراحل بعدی درمان ارائه می‌کند.

 معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری  در نشست اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید استان گلستان  با بیان این‌که توسعه این فرهنگ بیش از هرچیز نیازمند پیاده‌سازی یک زیرساخت فکری، فرهنگی و نرم افزاری است، گفت: تفاوت شهرک صنعتی و پارک علم و فناوری در نرم افزار این دو زیرساخت است. در شهرک صنعتی دیدگاه شهرک کاملا دولتی و نفتی است اما در کارخانه نوآوری یک فرهنگ و نرم‌افزار ایجاد شده تا یک جوان خلاق بدون هیچ سرمایه ای با ایده نوآورانه اش، تیم سازی کند و ایده خود را پرورش دهد و پس از این که ایده اش را ساخت از پارک علم و فناوری یا کارخانه نوآوری کمک بگیرد.

وی افزود: بخش‌های زیست‌بوم نوآوری از پارک‌های علم و فناوری تا خانه‌های خلاق، تمامی این حمایت ها را در تمامی مراحل به صورت مادی و معنوی ارائه می دهد.

ستاری اظهار کرد: یکی از اولویت های جدی ما در معاونت علمی و فناوری این است که چنین فرهنگی بر زیست بوم استان غالب شود و در این صورت تمامی پهنه ها حتی شهرک های صنعتی با چنین رویکردی می توانند یک پارک علم و فناوری باشند. صندوق های سرمایه گذاری جسورانه و صندوق پژوهش و فناوری استان می توانند حمایت های لازم را در غالب چنین نرم افزار پیاده کنند.

وی افزود: زمانی که این تفکر شکل بگیرد، شهر هوشمند محقق خواهد شد. در تمامی نقاط استان این خدمات نرم افزاری بدون هیچ گونه محدودیتی به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود و یک شرکت دانش بنیان فارغ از محل استقرار می تواند از این خدمات خلاق استفاده ببرد.

رئیس ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق، با اشاره به نقش خانه‌های خلاق و نوآوری در تبدیل نوآوری‌های بومی به اشتغال و ارزش افزوده گفت: ایرانیان در طول تاریخ، فرهنگ غنی خود را با محصولات و دست‌ساخته‌های خلاق و منحصر به‌فردشان به جهان نمایانده‌اند. صنایع دستی که خود یک صنعت خلاق است امروز متناسب با اقتضائات و فناوری‌های روز و در قالب شرکت‌های خلاق، به کسب و کار، ارزش افزوده و محصول تبدیل می‌شود و جایگاه ایران را در حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر به دنیا نمایش می‌دهد.

 

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.