11

معرفی برگزیدگان جشنواره رینوتکس ۲۰۲۱ در تبریز

  • کد خبر : 6363
  • 22 آبان 1400 - 12:44
معرفی برگزیدگان جشنواره رینوتکس ۲۰۲۱ در تبریز
برگزیدگان نهمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی " رینوتکس 2021 " در تبریز معرفی شدند.

بر اساس بیانیه هیات داوران این جشنواره، لوح تقدیر به همراه تندیس طلایی جشنواره ، با تقدیم یک فقره چک به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به رتبه اول جشنواره شرکت رایان پلیمر آرتا به خاطر ارائه طرح تولید پلیمرهای زیست تخریب پذیر پلی الکتیک اسید اعطا شد.

لوح تقدیر به همراه تندیس نقره ای جشنواره، با یک فقره چک به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به رتبه دوم جشنواره پژوهشکده رانشگرهای فضایی- گروه پژوهشی عملگرها به خاطر ارائه طرح عملگر چرخ عکس العملی ماهواره های کوچک تعلق گرفت.

جایزه رتبه سوم این جشنواره را هم شامل لوح تقدیر به همراه تندیس برنزی جشنواره، با یک فقره چک به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به  شرکت هوشمند تجهیز فن آوا صنعت به خاطر ارائه طرح سامانه جامع پایش حمل و نقل دریافت کرد.

طبق بیانیه هیات داوران، در این دوره از نمایشگاه و جشنواره ثبت نام عمومی از طرح ها در پنج بخش ایده های فناورانه شتابدهی و جذب سرمایه توسعه و تجاری سازی فناوری فروش محصوالت فناورانه نیازمندی های فناورانه از طریق سامانه نرم افزاری تحت وب که توسط یکی از شرکت های توانمند و دانش بنیان استان طراحی شده، انجام گرفت و باتوجه به رویکرد و هدف جشنواره که “توسعه و تجاری سازی فناوری” است، ارزیابی و داوری طرح ها نیز صرفا” در این بخش و در ۳ مرحله انجام پذیرفت.

بر این اساس، هیات داوران جشنواره از بین ۴۹ طرح حاضر در جشنواره، تعداد ۳۳ طرح پس از غربالگری عمومی و تخصصی، بعنوان منتخبین مرحله نخست جهت رقابت حضوری به مرحله دوم ارزیابی راه پیدا کردند.

مرحله دوم ارزیابی طبق برنامه زمانی تعیین شده در یک روز ، با حضور صاحبان طرح های منتخب بخش نخست و تیم ۳۰ نفره داوری در قالب ۱۳ زون فناوری برگزار شد.

در مرحله سوم ارزیابی نیز بازدید میدانی طرح ها در محل نمایشگاه انجام شد و بالاخره پس از جمع بندی نهایی، ۳ طرح برتر که بالاترین امتیازات را از مراحل کسب کردند، به عنوان منتخبین نهمین جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی تعیین شدند.

همچنین جایزه آقای دکتر غفارزاده به چهار طرح منتخب زون های تخصصی جشنواره شامل شرکت حفار صنعت آرمان گستر به خاطر ارائه طرح بیل بکهو، شرکت پویا فناوران تهویه نو به خاطر ارائه طرح دستگاه تصفیه هوای الکترواستاتیک، دکتر سجاد نجفی به خاطر ارائه طرح نرم افزار  CGRIDو شرکت تابش انوار آذربایجان، به خاطر ارائه طرح ست های معاینه تشخیصی تابش انوار اعطا شد.

نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در راستای بهبود فضای کسب و کار دانش بنیان و با رویکرد توسعه و تجاری سازی فناوری به صورت سالانه در تبریز برگزار می شود.
تجاری سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه ی علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوریها و اختراعات فناورانه و طرحها و ایده ها ی دانش محور، معرفی توانمندیهای پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها از اهداف برگزاری نمایشگاه رینوتکس است.
ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخشهای مختلف اقتصادی و اجرایی، گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل گیری شرکت های دانش بنیان، جذب سرمایه گذاری برای فرصت های سرمایه گذاری دانش بنیان دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه فناورانه است.
نهمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی ۱۷ تا ۲۱ آبان در نمایشگاه بین المللی تبریز برپا شد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.