12

دستیابی به فناوری ساخت رنگ‌های ساختمانی فوق آب‌گریز

  • کد خبر : 6422
  • 24 آذر 1400 - 12:46
دستیابی به فناوری ساخت رنگ‌های ساختمانی فوق آب‌گریز
محققان مرکز تحقیقات نانو مهندسی سطح دانشگاه تهران برای نخستین بار به فناوری ساخت رنگ‌های ساختمانی فوق آب‌گریز دست یافته اند.

فرشید چینی عضو هیات علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: دستیابی به ساخت رنگ‌های ساختمانی فرق آب‌گریز باعث شد ایران به اولین مرکز تولیدکننده رنگ‌های ساختمانی فوق آب‌گریز در آسیا تبدیل شود.

مجری طرح رنگ فوق آب‌گریز ساختمانی درباره اهمیت دستیابی به فناوری ساخت این رنگ‌ها، اظهار داشت: پوشش‌های فوق آب‌گریز، چند هفته یا در نهایت چند ماه دوام دارند، ولی رنگ‌های فوق آب‌گریز علاوه بر داشتن فام رنگی و سایز خواص رنگ، چسبندگی خوبی به زیر لایه خود دارند و خاصیت خود را برای چندین سال حفظ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این رنگ در نمای ساختمان و سازه‌های شهری، سطوح بتنی، آجری و سیمانی به کار می‌رود، خاطرنشان کرد: این رنگ علاوه بر دفع رطوبت، اسید و باز، نما را از جذب غبار و دوده تا حداقل پنج سال محافظت می‌کند و به طور خارق‌العاده‌ای نما در تمام این مدت مانند روز اول تمیز می‌ماند.

چینی تاکید کرد: این رنگ فوق آب‌گریز دارای گواهی استاندارد، گواهی نانومقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و تاییدیه دانش‌بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.