12

افتتاح خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در ترکیه

  • کد خبر : 6501
  • 11 اسفند 1400 - 13:48
افتتاح خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در ترکیه
50 شرکت دانش‌بنیان و خلاق ایرانی در خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت ترکیه مستقر می‌شود.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: ترکیه به عنوان پنجمین مقصد خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت؛ میزبان ۵۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق ایرانی می‌شود تا این محصولات به بازار این کشور معرفی شود.

خانه‌های صادرات که ابزاری تسهیل‌گر برای رونق‌دهی به صادرات محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایرانی به دیگر کشورها هستند؛ تاکنون در کشورهایی چون چین، کنیا، روسیه و سوریه راه‌اندازی شده‌اند و روز گذشته همزمان با سالروز مبعث پیامبر اسلام، خانه نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در ترکیه نیز افتتاح شد.

در این مرکز؛ شرایط برای استقرار موقت و دائم ۵۰ شرکت دانش بنیان و خلاق ایرانی فراهم شده است تا از امکانات مختلف آن هم چون فضای کار اشتراکی و اختصاصی، شوروم، اتاق جلسات و کنفرانس و خدمات نرم‌افزاری همچون انجام تحقیقات بازار، ثبت محصول در کشور مورد نظر، دریافت استانداردهای کشورها و پیدا کردن شرکای تجاری بهره‌مند شوند.

افتتاح این مرکز با ۲ رویداد دیگر همراه بود. «شبکه‌سازی و برگزاری نشست میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی و ایرانیان مقیم کشور ترکیه» یکی از این برنامه‌ها بود تا ظرفیت و توان آنها برای توسعه صادرات محصولات ایرانی به ترکیه شناسایی و در اختیار شرکت‌ها قرار گیرد.

۲ کارگاه آموزشی «نحوه انجام مذاکرات بین‌المللی با شرکت های خارجی به ویژه فناوران ترکیه‌ای و معرفی زیست بوم فناوری و نوآوری این کشور به شرکت‌های ایرانی» و « ضرورت پیگیری موثر جلسات و نشست‌ها» نیز در این خانه برگزار شد.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6501

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.