11

شرکت‌های دانش بنیان خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادی

  • کد خبر : 6515
  • 05 فروردین 1401 - 15:44
شرکت‌های دانش بنیان خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادی
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: مدیران شرکت های دانش بنیان در خط مقدم مبارزه در جنگ اقتصادی هستند.

به گزارش اراده نیوز؛ دکتر واعظی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز خاطرنشان کرد: شرکت‌های فناور و دانش بنیان با تولید محصولات دانش‌بنیان موجب خودکفایی و عدم وابستگی به کشورهای دیگر و مقابله با تحریم های ظالمانه شده اند.
رئیس پارک علم و فناوری استان تنها راه حل مشکل صنایع فرسوده و ورشکسته را مجهز کردن آنها به تکنولوژی‌ و دانش بنیان کردن آنها دانست.
وی یکی از اصلی ترین مشکل توسعه دانش بنیان را در کشور مشکل فرهنگی بیان و تاکید کرد: باید خانواده ها به جای روحیه کارمند پروری در کودکان و دانشجویان روحیه کارآفرینی را در انها پرورش دهند ضمن آنکه
باید دانشجویان فارغ التحصیل هم کاربلد و دارای مهارت های کارافرینانه و فناورانه باشند.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقیاز مدیران و مسئولین خواست با خرید محصولات شرکت های فناور و دانش‌بنیان حمایت عملی خود را از این شرکت‌ها نشان دهند.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از سالیان گذشته با مطرح کردن جنبش نرم افزاری، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان و بیانیه گام دوم انقلاب بر موضوع اقتصاد منهای نفت و اقتصاد دانش بنیان تاکید کرده اند افزود: از ۲۰ سال قبل پارک علم و فناوری با هدف جدایی از اقتصاد نفتی و حمایت از ایده ها و نخبگان در کشور ایجاد شده است.
دکتر واعظی  ادامه داد: پارک علم و فناوری مکانی است که در آن افراد، طرح و ایده خود را تبدیل به محصول فناورانه و دانش بنیان می کنند و از تسهیلات و حمایت‌های ویژه پارک بهره مند می‌شوند.

وی گفت: آذربایجان‌شرقی رتبه پنجم کشوری از نظر تعداد شرکت‌های دانش بنیان و گسترده ترین مراکز رشد و نوآوری را در بین استان‌های کشور دارد و همه مردم در جای جای استان می‌توانند از خدمات پارک برخوردار شوند.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تلاش برای افزایش شرکتهای دانش بنیان، تبدیل کردن صنایع بزرگ استان به صنایع دانش بنیان، ایجاد کریدور فناوری در اطراف آزادراه تبریز – سهند ، توسعه گفتمان دانش بنیان و طراحی و ساخت نخستین خودروی دانش بنیان کشور را از برنامه های آتی پارک علم و فناوری استان عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.