11

ساخت نخستین ربات اسکارای صنعتی ایران

  • کد خبر : 6535
  • 29 فروردین 1401 - 14:26
ساخت نخستین ربات اسکارای صنعتی ایران
متخصصان یک شرکت مستقر در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس نخستین ربات اسکارای صنعتی ایران را طراحی کرده و ساختند.

علیرضا نوروزیان مدیرعامل شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس اسکارتک در این خصوص گفت: ربات اسکارا مورد استفاده در خطوط دارویی و اتاق های تمیز جهت جابجایی، بسته‌بندی و جداسازی انواع ویال ها و دیگر انواع محصولات دارویی قرار می‌گیرد که این شرکت توانست با حمایت های پارک فناوری پردیس به تجاری سازی آن دست پیدا کند.

وی افزود: شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس برای اولین بار در ایران موفق به ساخت ربات اسکارا به صورت تمام صنعتی و تجاری شد، این ربات یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین بازوی های صنعتی سری است که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف از جمله صنعت داروسازی دارد و مفهوم جدیدی را برای ربات های خط تولید ارایه کرده است.

مدیرعامل شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس اسکارتک ادامه داد: این ربات تنها روی یک پایه قرار می گیرد و به فضای استقرار کمی نیاز دارد و همچنین با سرعت و دقت تکرارپذیری بالا و قیمت مناسب قابل رقابت با نمونه ربات‌های خارجی است، دلایل بسیاری برای استفاده از این ربات در صنعت و خط تولید وجود دارد که مهم ترین مزیت های آن کاهش هزینه های تولید و افزایش کیفیت محصول و در نتیجه امکان رقابت در بازارهای جهانی است.

نوروزیان از دیگر مزایای این ربات را افزایش نرخ تولید، افزایش انعطاف پذیری تولید محصول، کاهش ضایعات و بهبود فرآیند تولید، ایمنی و افزایش سلامت کارمندان، کاهش هزینه سرمایه ای با توجه به کاهش مصرف انرژی و کاهش مصرف مواد اولیه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: این ربات می تواند با تجهیز به بینایی ماشین، برای تشخیص اشیا به منظور کنترل کیفیت، خواندن بارکد و تشخیص متن، دسته بندی محصولات، تشخیص سطح پر شدن مواد و شمارش استفاده شود، همچنین از این ربات می توان در خطوط دارویی وشیمیایی، اتاق های تمیز و مکان‌هایی که حضور انسان امکان پذیر نیست به منظور جابجایی، بسته بندی و مونتاژ استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت صنعت کارای هوشمند پردیس اسکارتک وزن این ربات ساخته شده را ۴۸ کیلوگرم بیان کرد و گفت: بیشینه جرم قابل جابجایی آن پنج کیلوگرم است، ‌ربات دارای سیستم کنترل پی ال سی( PLC) جهت اتصال به خط تولید است و پنل اپراتوری با صفحه نمایش رنگی و لمسی هفت اینچی رابط کاربری آن را بسیار آسان کرده است.

نوروزیان تاکید کرد: دقت تکرار پذیری موقعیتی این ربات نیز در حدود یک دهم میلیمتر است و در طراحی و ساخت ربات‌های این شرکت متناسب با نیازهای مشتری، برنامه نویسی و طراحی گریپر انجام می شود.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6535

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.