13

تنظیم آیین نامه حمایت از دانش بنیان های حوزه سلامت

  • کد خبر : 6566
  • 22 اردیبهشت 1401 - 14:22
تنظیم آیین نامه حمایت از دانش بنیان های حوزه سلامت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تنظیم آیین نامه ای برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان فعال در حوزه سلامت خبر داد.

دکتر عین اللهی در حاشیه دومین نشست معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور گفت: در این آیین نامه که هفته آینده نهایی می شود مشخص شده است که چه تسهیلات و امکاناتی برای دانش بنیانها اعطا شود.
وی افزود: با اجرایی شدن این آیین نامه تلاش می شود در حوزه بهداشت و درمان به ویژه در تولید مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی به جایی برسیم که نیازی به واردات نداشته باشیم.
وی با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت برای رونق تولید و رشد مراکز تحقیقاتی و بهره مندی از ظرفیتهای استادان و دانشجویان گفت: به دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور توصیه شده است در زمینه دانش بنیان فعال ترعمل کنند و انجمنهای علمی و بخش خصوصی هم می توانند در این زمینه به کمک دولت بیایند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشرفتهای این وزارتخانه در دانش و علم بشری را مورد اشاره قرار داد و توفیقات کشور در زمینه پیشگیری و درمان کرونا را نمونه بارزی از این موفقیتها دانست.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این نشست با بیان اینکه تحقق افق ۱۴۰۴ با زیست بوم فناوری و نوآوری ممکن است گفت: تحقق برنامه های دانش بنیان نیازمند همکاری تمامی نهادهای استانی است و باید برای افزایش ظرفیت تولید دانش بنیان از همه‌ی گروه‌های استانی استفاده کنیم و همه‌ی نهادها درگیر این موضوع شوند.
دکتر یونس پناهی با تاکید بر اینکه تحقیقات از نظر اقتصادی نیز باید مقرون به صرفه باشد، یادآور شد: مالکیت فکری، تجاری سازی، توانمندی سازی باید به نحوی باشد که پیش بینی شده است و درصدی از تحقیقات باید به محصول منجر شود که در دنیا میزان این آمار پنج درصد است اما در ایران این رقم پایین‌تر است.
وی اظهار کرد: سه برابر شدن خدمات دانش بنیان در عرصه‌ی جامعه و صنعت، ۱۰ برابر شدن تولید در فروش صادرات محصولات دانش بنیان، افزایش ۱۰ درصدی نسبت اختراعات تجاری به ثبت شده و تجاری سازی دو درصد از محصولات تولیدی از مسیر انتقال تکنولوژی از جمله اهداف ما در این عرصه است.
در حاشیه این گردهمایی نیز نمایشگاه محصولات تجاری سازی شده شرکت های فناور و دانش بنیان دانشگاه های کلان منطقه شمال‌غرب دایر شد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6566

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.