4

گشایش نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی تبریز

  • کد خبر : 6730
  • 02 آبان 1401 - 20:13
گشایش نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی تبریز
دهمین نمایشگاه فناوری و نوآوری ربع رشیدی تبریز( رینوتکس ۲۰۲۲) با حضور وزیر کشور گشایش یافت.

به گزارش اراده نیوز؛ وزیر کشور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: حرکت علمی کشور به نقطه بسیار پرارزشی رسیده و شاهد دستاوردهایی هستیم که دنیا مجبور به اعتراف به بزرگی آنها کرده است.
احمدی افزود: جوانان ما با پافشاری بر روی ایده های خود به دستاوردهای ارزشمندی رسیده اند و ایران امروز بی پروا و پرتلاش با بسیج همه ظرفیت‌ها حوزه های جدیدی را در می نوردد.
وی خاطرنشان کرد: جوانان ما با تمام توطئه ها، تحریم‌ها و ناامیدی و سیاه انگاری که دشمن تزریق میکند در میادین علمی که میدان اصلی مبارزه ماست می درخشند و این هشدار سهمگینی برای کشورهای استکباری است که نمی خواهند چنین پیشرفت‌هایی را ببینند.
وزیر کشور با بیان اینکه در گام دوم انقلاب یکی از محورهای اساسی حوزه پژوهش است تاکید کرد: مبارزه با دشمن در قالب همین فعالیت های علمی و فناوری و دانش‌بنیان است که بزرگترین جهاد است و کشور ما را در مقابل بسیاری بدخواهیها بیمه می‌کند.
معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم هم با تاکید بر رصد فناوری های نوظهور از شرکت‌های دانش‌بنیان خواست توجه جدی به بازار داشته باشند و بر اساس نیاز تولید کنند.
خیرالدین همچنین از ایجاد سه ناحیه فناوری در تبریز و برگزاری نمایشگاه رینوتکس به صورت ملی از سال آینده خبر داد.
رضوی خرم استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با اشاره به ظرفیت ها و مزیت‌های استان در حوزه دانش بنیان خواستار شکل گیری اکوسیستم شمال غرب کشور با محوریت تبریز شد.
وی چرم ، معدن ، خودرو و صنایع غذایی را سه حوزه اصلی استان در حوزه دانش بنیان بیان و تاکید کرد خروجی فعالیت های دانش بنیان باید اشتغال و صادرات برای تولید ثروت باشد.
در دهمین نمایشگاه رینوتکس تبریز از میان بیش از هزار و ۷۰۰ طرح ارسالی به دبیرخانه ۷۶۵ طرح از ۱۸ استان در قالب ۱۱ زون تخصصی ارائه شده است.
دهمین دوره نمایشـگاه نـوآوری و فنـاوری ربع رشیدی «Rinotex2022»، با هدف افزایش مشارکت شرکت های دانش بنیان و فنـاور داخلی و خارجی، بسترسازی برای تکمیل چرخه ی علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری ها و اختراعات فناورانه و طرح ها و ایده های دانش محور، معرفی توانمندی های پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آنها، شبکه سازی و گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل گیری شرکت های دانش بنیان، بسترسازی برای جذب سرمایه در شرکت های دانش بنیان، فناور و خلاق و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز ۲ لغایت ۶ ابان ماه برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.