6

عدم پذیرش ۷۰ درصد طرح‌های دانش‌بنیانی آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 6874
  • 04 خرداد 1402 - 14:47
عدم پذیرش ۷۰ درصد طرح‌های دانش‌بنیانی آذربایجان شرقی
در جلسه بررسی چالش‌ها و مشکلات دانش‌بنیانی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان آذربایجان شرقی اعلام شد: بیش از ۷۰ درصد طرح‌های دانش‌بنیان آذربایجان شرقی در مرحله ارزیابی صدور مجوز تأیید نمی‌شود.

 به گزارش اراده نیوز؛ نماینده شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان شرقی در این جلسه که در پارک علم و فناوری استان ترتیب یافت گفت: درحالی‌که میانگین رد طرح‌های دانش‌بنیان در کشور ۶۳ درصد است این رقم در استان ما حدود ۷ درصد هم بیشتر است.

 دکتر اشکان شمالی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آذربایجان شرقی در حوزه دانش‌بنیان تأکید کرد که با توجه به این قابلیت‌ها متوسط تأیید طرح‌های دانش‌بنیان در این استان باید از میانگین کشوری بالاتر باشد.عدم پذیرش ۷۰ درصد طرح‌های دانش‌بنیانی آذربایجان شرقی

وی ناآشنایی کارشناسان و ارزیابان کارگزار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با موضوع طرح‌های دانش‌بنیان، وجود واسطه‌ها برای تأیید محصولات دانش‌بنیان و درز اطلاعات فنی طرح‌ها در مرحله ارزیابی را از دیگر مشکلات آذربایجان شرقی در زمان بررسی طرح‌های دانش‌بنیان عنوان کرد.

 وی همچنین از وجود امضاهای طلایی در تأیید طرح‌های دانش‌بنیانی انتقاد و تصریح کرد: حذف واسطه‌ها بین معاونت علمی و فناوری و شرکت‌ها برای کاهش رانت و فساد ضروری است.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با تأکید بر اهمیت ارزش اقتصادی طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: رویکرد این معاونت در زمینه ارزیابی طرح‌های دانش‌بنیان این است که از مداخله زیاد در فرایند‌ها خارج شویم و بر خروجی محصولات تمرکز کنیم.

دکتر اسدی فرد با اشاره به یک‌سالگی ابلاغ قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصریح کرد: اجرای این قانون ریل‌گذاری و مسیر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را در کشور فراهم می‌کند.

هم‌اکنون ۲۹۲ شرکت دانش‌بنیان در آذربایجان شرقی تأییدشده که معادل ۳٫۴ درصد مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان کشور است.

فعالان اکوسیستم فناوری و دانش‌بنیان استان معتقدند سخت‌گیری و نداشتن تخصص لازم در ارزیابان طرح‌های دانش‌بنیان مانع اصلی فراروی توسعه کمی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان است.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین در سفر خود به زادگاهش تبریز از برخی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این شهر دیدن کرد.

 اسدی فرد دربازید از شرکت ایفا صنعت غرب تولیدکننده کنتورهای هوشمند در جریان مسائل و مشکلات و نیازهای توسعه‌ای این شرکت قرار گرفت.

 یاشار ناظر عدل مدیرعامل این شرکت بابیان اینکه این شرکت دانش‌بنیان به‌روزترین سیستم آنلاین رصد کنتورهای هوشمند را در کشور دارد خواستار حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تسهیل گری در نصب و تأمین این کنتورها توسط کشاورزان شد.

عدم پذیرش ۷۰ درصد طرح‌های دانش‌بنیانی آذربایجان شرقی

اسدی فرد در بازید از شرکت ایفا صنعت غرب تولیدکننده کنتورهای هوشمند

اخبار مرتبط:

۱۰۰ شرکت‌ دانش‌بنیان کشاورزی تا پایان سال در آذربایجان‌شرقی ایجاد می‌شود

تعداد شرکتهای دانش بنیان کشور از ۶ هزار واحد گذشت

افزایش ۶۰ درصدی شرکتهای دانش بنیان آذربایجان شرقی

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6874

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.