17

افتتاح مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته بالینی

  • کد خبر : 5148
  • 24 آذر 1399 - 9:28
افتتاح مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته بالینی
مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد.

به گزارش اراده نیوز،این مرکز با هدف ایجاد فضایی مناسب برای ارائه آموزش‌های تخصصی به دانشجویان پزشکی، امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بیمارستان امام خمینی افتتاح شد.

سورنا ستاری در آیین افتتاحیه این مرکز با اشاره به ضرورت استفاده از فضا‌های متروکه و غیرقابل استفاده دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، کارخانجات و صنایع برای استفاده شرکت‌های نوآور و خلاق، گفت: باید از این فرصت‌ها و فضا‌های موجود بهترین استفاده را کنیم و جوانان و نوآوری‌های آن‌ها را در دل آن‌ها پرورش دهیم.

وی همچنین افزود: مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته بالینی نمونه بارز پیوند نوآوری‌های دانش‌بنیانی به حوزه تجهیزات پزشکی است.

وی  ادامه داد: باید نیاز‌های فناورانه بخش آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی را به دانش‌بنیان‌ها ارائه کنیم تا از توانمندی آن‌ها برای تولید بومی این محصولات بهره ببریم.

رییس بنیاد ملی نخبگان همچنین گفت: مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته بالینی، فضایی مناسب برای ارائه آموزش‌های تخصصی به دانشجویان و فراهم کردن شرایط تعامل میان تیم درمان و دانشجویان در حال آموزش فراهم می‌کند.

ستاری با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت، افزود: بیشتر از ۹۰ درصد دستگاه‌های ارائه شده در این نمایشگاه داخلی است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تجاری سازی این محصولات، خدمات حمایتی ارائه می‌کند.

وی در نمایشگاه تجهیزات «ایران ساخت»، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۵۰ درصد هزینه خرید این تجهیزات برای دانشگاه‌ها را پرداخت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که تغییر ساختار دانشگاه‌ها و انتخاب رشته‌ها الزامی است، تاکید کرد: امسال بیشتر نفرات برتر دانشگاه‌ها در رشته‌های مرتبط با رایانه شرکت کرده‌اند در حالیکه بسیاری از رشته‌های تخصصی مثل زیست‌فناوری و علوم شناختی هنور برای آن‌ها چندان شناخته شده نیست.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری افزود: باید ریل و ساختار دانشگاه‌ها را تغییر دهیم و این کار هم تنها با معرفی رشته‌های تخصصی مورد نیاز کشور و علاقه‌مند کردن دانشجویان با این رشته‌ها اتفاق می‌افتد.

دبیر ستاد نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این مراسم، گفت: در تلاشیم تا شبیه به این مراکز را در سطوح پایین‌تر و ارزان‌تر در دیگر دانشگاه‌ها و شهر‌ها ایجاد کنیم.

سعید سرکار افزود: برای این کار به حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیاز داریم و برنامه‌ریزی کردیم تا ۲۰ مرکز آموزش مهارت‌های بالینی را در سراسر کشور ایجاد کنیم.

گفتنی است: این مرکز با حضور آقایان سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، علی‌اکبر حقدوست معاون آموزشی وزیر بهداشت و عباسعلی کریمی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد.

در این مرکز دو نوع تجهیزات پزشکی در حوزه «شبیه‌ساز‌های پبشرفته بالینی و جراحی» و «تجهیزات پیشرفته پزشکی برای ارائه آموزش‌های تخصصی» وجود دارد و همه این تجهیزات توسط شرکت‌های دانش بنیان و فناوران ایرانی طراحی و ساخته شده است. همه مراحل آموزشی هم توسط جراحان برجسته و اساتید دانشگاه تهران ارائه می‌شود تا دانشجویان در کنار آشنایی با تجهیزات پیشرفته پزشکی ایران‌ساخت از تجربیات این افراد هم بهره‌مند شوند.

سامانه راهبری جراحی پارسیس، سامانه جراحی رباتیک از راه دور سینا، شبیه‌ساز جراحی رباتیک سینا، شبیه‌ساز جراحی لاپاروسکوپی، شبیه‌ساز بی‌حسی نخاعی، شبیه‌ساز جراحی چشم، ربات دستیار جراح در جراحی‌های لاپاروسکوپی و شبیه‌ساز سه‌بعدی مهارت‌های بالینی از جمله تجهیزات موجود در این مرکز است.

اخبارمرتبط:

تزریق همگانی واکسن کرونای تولید ایران تا خرداد ۱۴۰۰

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.