22

تولید محلول نانویی ضدلغزش سطوح

  • کد خبر : 5215
  • 13 دی 1399 - 19:13
تولید محلول نانویی ضدلغزش سطوح
یک شرکت دانش بنیان داخلی برای اولین‌بار در ایران اقدام به تولید «محلول ضدلغزش ایستا» با قابلیت ایجاد زبری نانومتری روی سطح سرامیک کرده است. 

این محلول را که شرکت “شریف فناوران آنیل” تولید کرده است با افزایش ضریب اصطکاک سطح، باعث کاهش احتمال لیز خوردن می‌شود.

دوام بیشتر، قیمت پایین‌تر، عدم ایجاد تغییر در ظاهر سطح و دامنه کاربرد بیشتر از جمله مزایای محلول ضدلغزش ارائه شده توسط شرکت شریف فناوران آنیل نسبت به سایر رقبا است. علاوه بر این در حالی که ضریب اصطکاک بیش از اندازه نوارهای ضدلغزش خود باعث ایجاد حادثه می‌شود محلول ضدلغزش ایستا ضریب اصطکاکی ایمن ایجاد می‌کند.

محلول ضدلغزش ایستا نوع جدیدی از اصلاح‌کننده‌های سطوح است که برخلاف انواع مرسوم آن، باعث افزایش مقاومت لغزشی سطح می‌شود. مزیت محلول ضدلغزش فرمولاسیون ویژه آن است. این محصول به‌واسطه فرمولاسیون خود، ضمن افزایش حدود ۳ برابری ضریب اصطکاک، تغییر محسوسی در رنگ سطح نیز ایجاد نمی‌کند و تأثیری با ماندگاری یک‌ساله دارد.

به‌طورکلی می‌توان بازار هدف برای محلول ضدلغزش را به دو دسته بازار خانگی و بازار غیرخانگی تقسیم کرد. بازار خانگی استفاده از محلول ضدلغزش ایستا شامل حمام و سرویس بهداشتی، آشپزخانه، پارکینگ، راه‌پله و… است. طیف بازار غیرخانگی این محصول را نیز می‌توان شامل استخرها، مجتمع‌های تجاری، هتل‌ها، خانه‌های سالمندان، بیمارستان‌ها، مساجد، مدارس، مراکز اداری و کشتارگاه‌ها دانست.

محلول ضدلغزش ایستا بدون آنکه پوششی روی سطح ایجاد کند، به‌واسطه ایجاد ناهمواری‌های بسیار ریز در مقیاس نانو، باعث افزایش اصطکاک سطح می‌شود. این افزایش اصطکاک تا زمانی که ناهمواری‌های ایجاد شده در اثر تردد بسیار زیاد یا شستشو با محلول‌های اسیدی قوی صاف نشود، باقی می‌ماند.

تأثیر محلول ضدلغزش ایستا برای مصارف خانگی به‌طور متوسط حدود یک سال باقی می‌ماند و بعد از گذشت این زمان تأثیر محلول به تدریج کم شده و بایستی مجدداً مورداستفاده قرار گیرد.

گفتنی است به علت اینکه رافنس ایجاد شده روی سطح در مقیاس نانو است، استفاده مکرر از این محلول باعث تخریب لعاب سرامیک یا کاشی نمی‌شود. از طرف دیگر با توجه به اینکه ابعاد این ناهمواری‌ها هزاران بار کوچک‌تر از ابعاد انواع آلودگی‌هاست، باعث جذب جرم و میکروب نخواهد شد.

با توجه به اینکه برای محلول ضدلغزش ایستا، تولید داخلی مشابه وجود ندارد و نمونه‌های وارداتی با توجه به قیمت تمام شده بالا، امکان رقابت با آن را ندارند، فرصت مناسب جهت ورود محصول به بازار داخل وجود دارد. هر چند به دلیل جدید بودن این محصول و ناشناخته بودن آن برای مشتریان داخلی، نیاز به تبلیغات گسترده و مؤثر در این زمینه کاملاً احساس می‌شود.

میزان جراحات وارد شده در اثر لیز خوردن و سقوط با افزایش سن افزایش می‌یابد. ۳۰ درصد لیز خوردن و سقوط در سالمندان منجر به جراحات جدی مانند شکستگی لگن، دررفتگی مفاصل و شکستگی سر می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5215

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.