19

رقابت نانویی و مجازی دانش‌آموزان در یک مسابقه ملی

  • کد خبر : 5106
  • 19 آذر 1399 - 10:29
رقابت نانویی و مجازی دانش‌آموزان در یک مسابقه ملی
ثبت نام چهارمین دوره مسابقه ملی توانمند ویژه دانش‌آموزان پایه ششم و بالاتر از ۲۲ آذر آغاز می‌شود.

به گزارش اراده نیوز،چهارمین دوره مسابقه ملی “توانمند” در سه مرحله با فعالیت‌های ساده در منزل، آزمون آنلاین و ساخت محصولات نانویی ویژه دانش‌آموزان پایه ششم و بالاتر برگزار می‌شود. دانش‌آموزان علاقمند به حضور در این رقابت می‌توانند برای ثبت‌نام، از ۲۲ آذرماه جاری تا ۲۰ دی ماه به سایت باشگاه نانو به آدرس (www.nanoclub.ir) مراجعه کنند.

مرحله اول مسابقه دربرگیرنده ۶ فعالیت عملی ساده با عناوین “سطوح شگفت‌انگیز”، “نجات تخم مرغ”، “یخچال جادویی”، “ورود کرونا ممنوع”، “تصفیه در خانه” و “ترانزیستور گچی” است. این مرحله توسط خود دانش‌آموز و در محیط منزل یا پژوهش‌سرای محل تحصیل وی انجام و گزارش آن برای باشگاه ارسال می‌شود.

مرحله دوم، در قالب آزمون مجازی از مباحث فعالیت‌های عملی و کتاب “نگاهی نو به دنیای نانو” است. همه دانش‌آموزانی که در مرحله اول شرکت کنند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند. ۳۶ نفر برتری که نمره حدنصاب این آزمون و مرحله اول را کسب کنند به مرحله سوم راه پیدا می‌کنند.

مرحله سوم نیز به‌صورت عملی در دو محور عمومی و تخصصی و در قالب گروه‌های ۳ نفره در شهر تهران برگزار خواهد شد. انتخاب محور مسابقه به انتخاب داوطلب و با توجه به میزان مهارت وی در فناوری نانو خواهد بود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، احتمال برگزاری مرحله نهایی به‌صورت مجازی وجود خواهد داشت و بر حسب شرایط حاکم در تاریخ معین شده در این مورد تصمیم‌ لازم اتخاذ خواهد شد.

بر اساس اعلام ستاد نانو، اولین و دومین دوره مسابقه ملی توانمند در قالب یک مرحله انجام پروژه آزمایشگاهی، سومین دوره شامل یک آزمون مجازی و یک مرحله عملی بود و امسال چهارمین دوره آن در سه مرحله شامل فعالیت‌های عملی در منزل، یک آزمون مجازی و در نهایت رقابت عملی بین برگزیدگان مراحل قبلی برگزار خواهد شد.

اخبارمرتبط:

سامانه دانش‌بنیان برای امور مدارس به صورت رایگان راه اندازی شد

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5106

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.