12

اجرای ۱۱۹ کیلومتر فیبر نوری روستایی و شهری در کهگیلویه وبویراحمد

  • کد خبر : 1518
  • 12 مهر 1398 - 13:00
اجرای ۱۱۹ کیلومتر فیبر نوری روستایی و شهری در کهگیلویه وبویراحمد
اجرای ۱۱۹ کیلومتر فیبر نوری روستایی و بین شهری از مهمترین مصوبات دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد با وزیر ارتباطات بود.

به گزارش اراده نیوز، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد ظرف هفته جاری دیدار‌های جداگانه‌ای در راستای برطرف کردن مشکلات و توسعه این استان با برخی وزرا و مقامات کشوری از جمله وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تهران داشت.
استاندار کهگیلوه وبویراحمد در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار رفع مشکل پوشش ارتباطی تلفن همراه در ۸۹ روستا و ۸۵ منطقه عشایری استان شد که آذری جهرمی در این زمینه دستور ویژه صادر کرد.
جواد غلام پورمدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و عباس رسولی مدیرکل فناری اطلاعات استانداری کهگیلویه وبویراحمد کلانتری را در این دیدار همراهی کردند.
کلانتری در دیدار وزیر ارتباطات دولت دوازدهم، بر ایجاد و راه اندازی مرکز توسعه کسب و کار‌های دیجیتال در استان برای معرفی و استقرار سرمایه گذار و تجهیز پارک علم و فناوری استان تاکید کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات ارتباطی بیش از ۱۷۰ روستای استان، عنوان کرد: انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات لازم از سوی وزارت ارتباطات انجام شود.
کلانتری همچنین خواستار حمایت از طرح‌های کاربردی دانشگاه یاسوج در راستای هوشمند سازی با استفاده از اینترنت اشیاء و بلاک چین در حوزه‌های مختلف محیط زیست، انرژی، گردشگری، کشاورزی، رای گیری الکترونیک شد.
آذری جهرمی نیز در این دیدار بر ارتقای ارتباط ۳۳ روستای کهگیلویه و بویراحمد به نسل سوم و چهارم تلفن همراه اشاره کرد و افزود: احداث ۳۳ ایستگاه تلفن همراه با اعتبارات وزارت ارتباطات از سوی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل برای زیر پوشش قرار دادن ۱۱۸ روستای این استان اکنون در دست اجرا است.
ارتقای ارتباطات ۸۲ روستا به نسل‌های سوم و چهارم، تسریع و شتاب بخشی ۴۸ روستا از سوی اپراتور همراه اول ار محل اعتبارات ملی و همچنین اجرای ۱۱۹ کیلومتر فیبر نوری روستایی و بین شهری از جمله مصوبات و دستورات ویژه اذری جهرمی در راستای توسعه فناوری‌های ارتباطی در دیدار با استاندار کهگیلویه وبویراحمد بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به بررسی پوشش ارتباطات در جاده‌های استان نیز گفت: هم اینک بالای ۸۲ درصد محور‌های این استان دارای پوشش مناسب آنتن دهی است که دستور پیگیری‌های لازم برای بهبود و افزایش میزان پوشش در جاده‌های استان نیز صادر شد.
جهرمی افزود: در برنامه ریزی‌های این وزارت نگاه ویژه‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت.
وی در بخش دیگری از سخنانش از همکاری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده از سوی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در زمینه توسعه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و درخواست صدور دستورات مربوطه در این زمینه قدردانی کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ظرف یک سال گذشته تاکنون از ۵۱ درصد به ۸۴ درصد رسیده است.غلام پور اظهار داشت: طی این مدت ضریب نفوذ تلفن همراه نیز از ۹۳/۶۷ درصد به ۹۶/۷۴ درصد افزایش یافته است.وی بیان کرد : تمام شهر‌های استان تحت پوشش شبکه‌های ارتباطی نسل ۳ و ۴ قرار گرفته اند و امکان اتصال به اینترنت پرسرعت در ۲۳۲ روستا نیز فراهم شده است.
غلام پور با اشاره به برقراری اتصال تلفن همراه در ۳۴ روستای استان نیز گفت: امکان بهره مندی از تلفن ثابت در ۲۶۴ روستا فراهم شده است.
وی یادآور شد: ارائه تسهیلات از محل منابع داخلی و اشتغال پایدار روستایی و عشایری به میزان ۳۰ هزار و ۵۵۰ میلیون ریال و با پیش بینی اشتغال ۴۹ نفر ظرف یک سال گذشته تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.
مدیرکل فناوری اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد گفت: ارائه خدمات پولی و بانکی به روستا‌ها از طریق نصب ۳۷ دستگاه خودپرداز و شروع به کار اپراتور دوم تلفن ثابت و رفع انحصار موجود از جمله اقدامات انجام شده در ۱۸ ماه اخیر در استان است.
کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارد که کمتر از ۵۰ درصد آن در روستا‌ها زندگی می‌کنند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=1518

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.