19

ساخت دستگاه ردیاب هر نوع ماده جامد یا مایع در ارومیه

  • کد خبر : 1690
  • 20 اردیبهشت 1397 - 18:35
متخصصین شرکت پویان کاوش ،پس از 8 سال تحقیق برای اولین بار در جهان به تکنولوژی ساخت انواع دستگا های ردیاب مواد جامد و مایع دست یافتند این تکنولوژی منحصر به فرد و دارای گواهینامه ثبت اختراع بین المللی است.

مهندس کامبیز گلشنی مدیر عامل شرکت پوبان کاوش اظهاز داشت با این دستاورد ،شناسایی هر گونه ذخایر طبیعی و غیر طبیعی همچون معادن فلزی و غیر فلزی ،منابع نفتی و آبی را تا فاصله ۴۲ کیلومتری سطح زمین و عمیق ترین نقطه آب و خاک ،امکان پذیر می باشد.

وی ادامه داد:در این سیستم به جهت بهره گیری از اثرات الکترواستاتیک و میدان های دو قطبی الکتریکی ،جهت یابی از پشت هر مانع طبیعی و غیر طبیعی امکان پذیر بوده و تحت تاثیر هیچ یک از نویزهای حاصل از دکل های فشار قوی – ایستگاههای مخابراتی و انواع مسدود کننده ها قرار نمیگیرد.

گلشنی مخترع این دستگاه افزود:علاوه بر شناسایی بالقوه و منابع حیاتی در مناطق مد نظر کاربر ،این دستگاه می تواند بعداز حوادث ناگواری چون زلزله ،سیل ،ریزش بهمن ،سقوط هواپیما .و…در شناسایی هر نوع هدف گمشده ای مثل لاشه و جعبه سیاه هواپیما ،جسد انسان و …. کمک شایان و موثری داشته باشد.

وی افزود:یکی دیگر از کاربردهای این دستگاه ،ممانعت از ورود و خروج مواد مورد نظر به صورت غیر مجاز ،به داخل یا بیرون مجموعه هاست.

با توجه به نیاز مجموعه های متقاضی ،این سیستم ،کاربرد وسیعی در صنایع معدنی ،نفتی،شیمیایی ،دفاعی و کنترلی دارد.

گلشنی تصریح کرد:چنانچه تشکل های همچون خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی صنایع و معادن و … با این شرکت همکاری نمایند برای بخش قابل توجهی از جوانان کشور در حوزه کاربردی این سیستم ها اشتغال زایی ایجاد شده و در حوزه برون مرزی با عقد قرارداد های شناسایی انواع میادین نفتی ،آبی،معدنی می توان سود سرشاری را عاید کشور نمود.

وی از گروه تحقیقاتی این سیستم به خصوص مهندس علی همتی سپاسگزاری کرد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=1690

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.