13

ارتقا سلامت دام و طیور کشور با ضدعفونی‌کننده نانویی

  • کد خبر : 1948
  • 21 آبان 1398 - 18:44
ارتقا سلامت دام و طیور کشور با ضدعفونی‌کننده نانویی
یک شرکت با فناوری نانو توانسته با تولید مایع ضد عفونی کننده دام طیور  سلامت صنعت دام و طیور  را بهبود بخشد.

به گزارش اراده نیوز؛مدیرعامل شرکت نانوپوشش فلز با بیان اینکه ۲۵ هزار لیتر ماده ضدعفونی‌کننده نانویی دام و طیور در بازار داخل بفروش رفته گفت:این محصول یک ضدعفونی‌کننده‌ غیرشیمیایی نانویی و سازگار با محیط‌زیست بوده که با عنوان نانوبیوساید NF به صنعت دام و طیور عرضه شده است.

سید محمد ایمان علوی افزود:این محصول تاکنون در ۱۵ استان توزیع شده است و از آن برای محافظت از مرغ گوشتی، مرغ مادر، شترمرغ، گوسفند، گاو، شتر، حیوانات و پرندگان خانگی استفاده می‌شود

به گفته وی این محصول نسبت به مواد پایه الکل از ایمنی بالاتری برخوردار است و تست‌های سمیت سلولی، پوستی، استنشاقی و خوراکی روی این محصول انجام شده است.

علوی اظهار کرد:این نانومحصول حساسیت پوستی ایجاد نمی‌کند و در عین حال امکان حذف بو از محیط دام و طیور را فراهم می‌کند و سازگار با محیط زیست است.

مدیرعامل شرکت نانوپوشش فلز یادآور شد:  ماندگاری بالا و نیاز به دوز پایین موجب شده تا مصرف‌کنندگان نسبت به خرید این فناوری علاقه‌مند شوند و  از آنجایی که این ماده ضدعفونی‌کننده نانویی در محیط ایجاد خواص آنتی‌باکتریال می‌کند، به مرور مصرف دارو در دام و طیور کاهش می‌یابد

کاربرد نانوبیوساید NF در حوزه دام بزرگ، کوچک و صنعت طیور است. ضدعفونی حوضچه ورودی به سالن‌های پرورش، ضدعفونی محوطه مزارغ پرورش طیور شامل سالن‌های پرورش، سقف، دیوارها، بستر، پنجره‌ها و اطراف سالن‌ها به صورت اسپری، ضدعفونی تجهیزات و لوازم آبخوری، دانخوری، ضدعفونی مخازن آب مصرفی و مسیرهای انتقال آب به داخل سالن و از بین بردن زیست‌فیلم در لوله‌ها و مخازن آب و ضدعفونی انبارهای خوراک (دیوار و سقف و کف و تجهیزات و میکسر) از جمله موارد کاربرد این محصول است.

از دیگر کاربردهای نانو بیوساید NF می‌توان به ضدعفونی کود به‌منظور کم شدن بوی نامطبوع و جلوگیری از احتمال انتشار آلودگی، ضدعفونی البسه و پوشاک و لوازم شخصی کارگران (چکمه‌ها و دستکش‌ها، روپوش‌ها)، ضدعفونی قفس‌های طیور و دستگاه‌های جوجه‌کشی و ضدعفونی کامیون‌های حمل جوجه و مرغ، ضدعفونی سالن‌های کشتار (سقف و دیوار و کف)، ضدعفونی تمام مسیر و دستگاه‌های خط کشتار و سالن‌های بسته‌بندی و ضدعفونی فیلتر دستگاه‌های هواساز و پوشال کولرهای آبی که منجر به کاهش شدید بار میکروبی از هوا و محیط دام و طیور می‌شود، اشاره کرد.

نانوذرات نقره موجود در نانوبیوساید NF از طریق تولید اکسیژن فعال توسط نانوذرات نقره، دگرگون ساختن میکروارگانیسم‌ها (ترکیب با گوگرد موجود در RNA سلولی) و افزایش بار مثبت نقره در ابعاد نانو موجب تخریب غشای سلولی میکروارگانیسم‌ها می‌شود.

نانوبیوساید NF با پراکسیداسیون لیپیدها و پروتئین‌های غشایی و اختلال در غشاهای باکتریایی و تغییر در فعالیت آنزیم‌ها موجب از بین رفتن باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌شود و با متلاشی کردن دیواره سلولی باکتری باعث مرگ آن می‌شود. نانوبیوساید NF با چسبیدن روی گیرنده‌های آنتی‌ژنی و شکستن پوشش ویروس‌ها موجب نابودی ویروس‌ها می‌شود.

اسپری کردن نانوبیوساید در مکان‌های آلوده، بار آلودگی محیطی را کاهش داده و موجب مهار گسترش آلودگی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=1948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.