11

نیاز صنعت پروبیوتیک به شرکت های دانش بنیان

  • کد خبر : 1974
  • 25 آبان 1398 - 18:07
نیاز  صنعت پروبیوتیک به شرکت های دانش بنیان
صنعت پروبیوتیک یکی از صنایع بکر و دست نخورده ای است که می تواند فرصت خوبی برای شرکت های دانش بنیان باشد تا بتوانند عرض اندامی کنند و به نیاز صنایع مختلف در این عرصه پاسخی بومی دهند.  

آن‌چه می خوریم ارتباط مستقیمی با سلامت روان ما دارد،در واقع می توان ادعا کرد که تغذیه یکی از اصول سلامت جسمی و روانی انسان محسوب می شود  به این معنی که هر آنچه می خوریم با سلامتی ذهن و روان مرتبط است.

محققان مدعی هستند که اعمال برخی تغییرات در رژیم غذایی نقش مهمی در افزایش بیماری‌های روانی دارد و توجه به مشکلات سلامت روان با تغییرات در رژیم غذایی گاهی اوقات در مقایسه با مصرف دارو یا مشاوره نتایج بهتری ثبت کرده است.

استفاده از مواد مغذی با کمترین آسیب جسمی و روانی و بالاترین میزان تامین انرژی یکی از اصولی است که در روش های نوین تغذیه ای به آن توجه می شود. موادی که برای سلامتی بدن مفیدند و ارزش غذایی بالایی دارند. یکی از این مواد مفید و مغذی پروبیوتیک ها هستند. باکتری های مفیدی که به سیستم گوارش برای هضم بهتر غذا کمک می کنند.

بنا به گفته قانعی، پروبیوتیک‌ها باکتری‌ها و مخمرهایی هستند که برای سلامتی بدن به ویژه برای سیستم گوارش مفیدند. معمولا باکتری ما را یاد بیماری می‌اندازد، اما بدن ما پر از باکتری است، هم باکتری‌های خوب و هم باکتری‌های بد.

«پروبیوتیک‌ها در دسته‌ خوب‌ها هستند زیرا برای سلامتی اندام شکمی بسیار مفید هستند.» دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این مطلب می گوید: پروبیوتیک‌ها در بدن ما به طور طبیعی وجود دارند. برخی غذاها و مکمل‌ها هم دارای مواد پروبیوتیک هستند.

قانعی درباره وضعیت ایران در تولید پروبیوتیک ها، بیان می کند: واردات ما در حوزه پرو بیوتیک زیاد است. به همین دلیل این صنعت، حوزه ای بکر برای سرمایه گذاری شرکت های دانش بنیان محسوب می شود.

انواع نوشیدنی‌های پروبیوتیک، شیر، انواع پنیر، دوغ و ماست نوشیدنی، ماست سفت یا هم زده، بستنی، خامه ترش، شیر بدون چربی و نوشیدنی‌های به دست آمده از دوغ و کره از جمله محصولات پروبیوتیکی هستند که در دنیا تولید و مصرف می شوند.

در ایران نیز با راه اندازی شتابدهنده‌های مختلف، این صنعت فرآیندی رو به رشد را در پیش گرفته است. مسیری که با حضور شرکت های دانش بنیان به مقصد می رسد و می تواند ارزش افزوده خوبی را به کشور تزریق کند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=1974

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.