17

امکان استقرار شرکت‌های خلاق در پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

  • کد خبر : 2020
  • 07 آذر 1398 - 15:25
امکان استقرار شرکت‌های خلاق در پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی
ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای حمایت از شرکت‌های خلاق، شرایط استقرار  شرکت‌های خلاق را در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی فراهم کرد.

به گزارش اراده نیوز؛به منظور شتاب بخشی برای توسعه فناوری های نرم و هویت ساز ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  در چارچوب مقررات و دستورالعمل‌های پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، فرآیند پذیرش شرکت‌ها، واحدها، هسته‌های نوآور، فناور، خلاق، دانش‌بنیان و تیم‌های استارتاپی در حوزه صنایع خلاق فرهنگی فراهم کرده است.

شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلفی مانند: گردشگری، صنایع‌دستی، نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی صنعتی، معماری، عکاسی، گرافیک، موسیقی، مد و پوشاک و رسانه امکان استقرار و ادامه فعالیت در این پارک را دارا هستند.

استقرار در این مجموعه می‌تواند مزیت‌های مختلفی به همراه داشته باشد. استفاده از امکانات و زیرساخت‌های مشترک در قالب فضای اداری، سالن‌های همایش، اتاق‌های جلسات و کتابخانه تخصصی از جمله این امتیازات است.

ایجاد محیطی امن برای تولد و رشد یک کسب و کار فرهنگی، شرایطی را فراهم می‌سازد تا زمانی که شرکت‌های فعال در این حوزه نوپا هستند، امکان رشد را داشته باشند و همچنین در این پارک امکان برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی در حوزه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با حضور اساتید مجرب، ایجاد شده است.

خدمات مشاوره‌ در حوزه‌های مالی، حقوقی، فنی، مدیریتی، فرهنگی، هنری، عارضه‌یابی و کسب‌وکار، بخش دیگری از خدماتی هستند که شرکت‌های مستقر در پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی دریافت خواهند کرد.

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، با مجوز شورای گسترش آموزش عالی و با همکاری مشترک میان جهاددانشگاهی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ۲۲ اردبیهشت ۱۳۹۷ آغاز به کار کرده است. این پارک به عنوان نخستین پارک ملی علم و فناوری در حوزه علوم انسانی و صنایع خلاق فرهنگی با هدف تجاری‌سازی دستاوردهای فرهنگی و هنری و ایجاد بستر مناسب برای رشد فناوری‌های فرهنگی و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه‌ها تاسیس شده است.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2020

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.