11

محصولات دانش‌بنیان حفظ نباتات تجاری‌سازی می‌شود

  • کد خبر : 2026
  • 07 آذر 1398 - 19:10
محصولات دانش‌بنیان حفظ نباتات تجاری‌سازی می‌شود
با امضا تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان حفظ نباتات توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان حوزه حفظ نباتات شتاب خواهد گرفت.

این تفاهم‌نامه به امضای پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و علیرضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات رسید تا توسعه بازار و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و فناورانه در بخش حفظ نباتات سرعت گیرد.

با امضای این تفاهم‌نامه مشارکت و هماهنگی در زمینه تعریف، تصویب، مدیریت و راهبری طرح‌های فناورانه و اولویت‌دار با هدف تولید کالای دانش‌بنیان و فناورانه در حوزه مدیریت عوامل خسارت‌زای محصولات کشاورزی و فرآورده‌های گیاهی دنبال می‌شود.

همچنین توسعه بازار و تجاری‌سازی محصولات فناورانه و دانش‌بنیان با کیفیت داخلی از طریق تخصیص سهم بازار اقتصاد کشاورزی به کالاهای دانش بنیان و فناورانه این حوزه از دیگر موضوعات این همکاری بین معاونت علمی و سازمان حفظ نباتات است.

علاوه بر این باید به حمایت از بازارسازی برای محصولات و خدمات حوزه نباتات و مدیریت عوامل خسارت زای محصولات کشاورزی و فرآورده‌های گیاهی در داخل و خارج و حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه نیز اشاره کرد.

پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در حاشیه امضا این تفاهم نامه  از اهمیت اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در کشور گفت و بیان کرد: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان راه رونق تولید در داخل است. معاونت علمی رسالت اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد و بر اساس این قانون بیش از ۱۱۰ خدمت به این شرکت‌ها ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه تولید باید توسط شرکت‌های فناور و بخش خصوصی انجام شود، گفت: در کشورمان در برخی حوزه‌ها دانش بنیان‌ها از سال‌های پیش ورود داشته‌اند که می‌توان به حوزه دارو و تجهیزات پزشکی اشاره کرد. تا چند سال پیش ما وارد کننده دارو بودیم اما با این تلاش و همت در حال حاضر ۹۸ درصد نیاز دارویی کشور با تولیدات داخلی رفع می‌شود.

صالحی همچنین حمایت از طرح‌های کلان ملی را به عنوان مکانیزم دیگر معاونت علمی و فناوری در راستای رونق تولیدات فناورانه در کشور مطرح کرد و افزود: این طرح‌های برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شوند. با امضای این تفاهم‌نامه همکاری اجرای برخی طرح‌ها به صورت طرح کلان ملی خواهد بود تا در حوزه حفظ نباتات با اقدامات عملی شاهد حرکتی سریع باشیم.

علیرضا درگاهی رییس سازمان حفظ نباتات نبر  امضای تفاهم‌نامه را مقدمه‌ای برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دانست تا از این پس با تولیدات داخلی در این حوزه فعال باشیم.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2026

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.