14

فعالیت ۱۴۰ شرکت دانش بنیان در حوزه آب

  • کد خبر : 2042
  • 10 آذر 1398 - 23:12
فعالیت ۱۴۰ شرکت دانش بنیان در حوزه آب
دبیر ستاد آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری گفت:از 140 شرکت از 4500 شرکت دانش بنیان فعال در حوزه آب فعالیت می کنند که بر اساس سند توسعه فناورری های حوزه آب و خشکسالی این رقم باید افزایش یافته و ایده پردازی و اقدام های فناورانه آب محور گسترش یابد.

به گزارش اراده نیوز؛نادر قلی ابراهیمی در  گردهمایی فناورانه سازمان‌ها، صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست با بیان اینکه ۵ شتابنده فعال  روند تشکیل شرکت دانش بنیان حوزه آب را شتاب می دهند افزود:پیش‌بینی می‌شود در دو روز برگزاری رویداد ۱۲ قرارداد میان شرکت‌های فناور و صنایع منعقد شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید به ایجاد حرکت جدی برای اجرایی سازی اقدامات سند گفت: کارگروه‌های مختلفی در ستاد راه اندازی شده است که اقدامات جریان‌سازی را آغاز کرده‌اند. در این کارگروه‌ها در حوزه‌های مختلف فعالیت‌هایی انجام می شود که می‌توان به راه‌اندازی سیستم‌های آب شیرین‌کن، تولید پمپ‌های فشار قوی آب شیرین کن و تامین آب شرب برای واحدهای کوچک روستایی اشاره کرد.

ابراهیمی تاکید کرد : بیابان زایی نیز از دیگر مباحث مهم در ستاد است که در این خصوص اقداماتی مانند پخش سیلاب در هندیجان با مشارکت مردم انجام شد و در رابطه با کانون‌های گرد و غبار و کنترل آنها نیز اقداماتی فناورانه انجام یافته اسو

به گفته وی، ایران با تاریخ و فرهنگ ۷ هزار ساله خود در مباحث مهندسی آب سرآمد دنیا بود و اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها با ورود خود به این حوزه باید به سمت رونق فعالیت‌های فناورانه پیش رویم.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  نیز این گردهمایی را فرصتی برای شناسایی و رفع مشکلات ملی حوزه آب با همکاری وزارت نیرو دانست و گفت: در کشورمان دو نسل حوزه زیست بوم استارتاپی را پشت سر گذاشته‌ایم. نسل اول بر پایه فناوری اطلاعات استوار است و نسل دوم در حوزه فناوری محوری فعالیت می‌کنند.

اسماعیل قادری‌فر افزود: در حال حال حاضر از حدود ۱۳۰ شتابدهنده فعال در کشور، ۶۰ شتابدهنده در حوزه فناوری فعالیت می‌کنند.

وی تاکید کرد: پیوند میان فعالان بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی مهم‌ترین دستاورد این گردهمایی است؛ همچنین توسعه بازار این شرکت‌ها در این گردهمایی دنبال می‌شود. در این راستا نشست‌ها و پنل‌های تخصصی برگزار خواهد شد.

در این گردهمایی  که به مدت ۱۰ روز برگزار خواهد شد صنایع نیازهای خود را در پنل های تخصصی مطرح می‌کنند تا شرکت های فناور و استارتاپ‌ها برای رفع آن راهکار ارائه دهند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2042

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.