4

اعطای تسهیلات فوری ۱۲ میلیارد ریالی

  • کد خبر : 2146
  • 03 دی 1398 - 16:12
اعطای تسهیلات فوری ۱۲ میلیارد ریالی
صندوق نو آوری و شکوفایی با هدف رفع نیازهای فوری  شرکت های دانش بنیان تسهیلات تا سقف 12 میلیارد ریال تسهیلات اعطا خواهد کرد.

به گزارش اراده نیوز؛ معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت:تسهیلات فوری برای رفع نیازهای فوری،کوتاه مدت و غیر قابل پیش بینی شرکت های دانش بنیان با نرخ کارمزد ۱۱ درصد پرداخت خواهد شد.

رضا قربانی افزود:کل مبلغ تسهیلات فوری  به صورت یکجا پرداخت می شود و دوره تنفس و بازپرداخت این تسهیلات ۵۰ روز است

وی در مورد خدمت «سرمایه در گردش» صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: تسهیلات عادی صندوق برای تامین مالی سرمایه در گردش برای تامین مالی میان مدت شرکت‌ها و برحسب نیاز سالانه آنها یا برای اجرای قراردادهای منعقد شده آنها طراحی شده است که هم چنان برقرار است؛ اما برای موارد پیش‌بینی‌نشده و فوری که شرکت به هر دلیل نیاز به نقدینگی فوری و کوتاه مدت دارد، تسهیلاتی را درنظر نگرفته بودیم.
معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی گفت:در صورت تسویه تا ۵۰ روز نرخ تسهیلات برابر با ۱۱ درصد سالانه خواهد بود، اما اگر زمان تسویه آن از ۵۰ روز بگذرد حداکثر به مدت ۳ ماه از زمان دریافت تسهیلات شرکتها مجاز خواهند بود تا بازپرداخت را انجام دهند در این صورت تسهیلات برای کل دوره با نرخ ۱۸درصد سالانه محاسبه خواهد شد.
قربانی، سقف تسهیلات سرمایه در گردش فوری را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: مبلغ این تسهیلات بستگی به میزان فروش و وضعیت مالی شرکت دارد. روش کار به این نحو است که شرکت‌های متقاضی تسهیلات سرمایه در گردش فوری ابتدا باید تقاضای خود را در وب‌گاه صندوق (سامانه غزال) ثبت کنند. سپس این درخواست با توجه به صورت‌های مالی و مدارک درخواست شده از شرکت بررسی شده و حد اعتباری برای شرکت، تعیین میشود و متناسب با آن قراردادی با شرکت منعقد ‌شده و تضمینات دریافت می‌شود.
پس از انعقاد این قرارداد شرکت هر زمان که به تسهیلات نیاز داشته باشد در کمتر از یک روز کاری پس از ارسال درخواست مبلغ مورد نظر را دریافت خواهد کرد.
نوع تضامین و سقف مبلغ متناسب با عملکرد مالی شرکت، اسناد تجاری، ضمانت غیر یا وثیقه ملکی است که راهنمای آن در وب‌گاه صندوق موجود است.
وی ادامه داد: فرآیند تسهیلات سرمایه در گردش فوری آماده عرضه است و هر زمان شرکتی تقاضای خود را اعلام کند، صندوق آماده تصویب و انعقاد قرارداد می‌باشد.
معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی درباره دفعات استفاده از تسهیلات جدید صندوق نیز گفت: دفعات استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش فوری، در سال دو بار است و شرط استفاده برای بار دوم، تسویه تسهیلات قبلی است.
شرکت های دانش بنیان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت تسهیلات باید به سامانه ارائه خدمت غزال به نشانی https://ghazal.inif.ir مراجعه کنند.

 

اخبار مرتبط:

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال به صندوق پژوهش و فناوری ارس

تخصیص ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.