11

قوانین موجود پاسخگوی نیازهای حوزه دانش بنیان کشور نیست

  • کد خبر : 2172
  • 09 دی 1398 - 22:33
قوانین موجود پاسخگوی نیازهای حوزه دانش بنیان کشور نیست
 معاون پارلمانی رییس جمهوری با تاکید براینکه دولت، مجلس و قوه قضائیه بایستی حمایت‌های قانونی و حقوقی مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان را شتاب بخشند، اذعان داشت: متاسفانه در حال حاضر قوانین موجود پاسخگوی نیازهای حوزه دانش بنیان کشور نیست.

حسینعلی امیری در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه نوآوری آزادی در سخنانی، سرعت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را برخوردار از شتابی خوب دانست و گفت: این شرکت‌های فناور با فعالیت خود رفاه، توسعه و صرفه جویی در زمان و هزینه را به جامعه هدیه می‌دهند.

وی اظهارکرد: خوشبختانه در کارخانه نوآوری آزادی تعداد قابل توجهی از جوانان تحصیلکرده با انگیزه و علاقه وافر برای پیشرفت کشور در حال تلاش هستند که این مهم قابل تقدیر است.

امیری با تاکید براینکه، دولت، مجلس و قوه قضاییه باید حمایت‌های حقوقی و قانونی از شرکت‌های دانش‌بنیان را داشته باشند، گفت: متاسفانه در حال حاضر در برخی از بخش‌هایی که حوزه دانش بنیان در آن فعال هستند خلاهای قانونی و نبود بستر حقوقی وجود دارد که بایستی رفع شود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری ادامه داد: از سویی به دلیل اینکه، شتاب فعالیت شرکت های دانش بنیان و حوزه استارتاپی بسیار بالا است، لذا برخی از قوانین موجود پاسخگوی نیازهای آنها نیست.

وی همچنین اظهارکرد: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مشکلات حقوقی این شرکت‌ها جمع آوری می‌شود تا در بخش‌های مربوط به دولت با تصویب‌نامه یا لوایح جدید در بخش هایی که مورد نیاز به روز رسانی قوانین صورت گیرد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در ادامه، راه اندازی کارخانه نوآوری آزادی در غرب تهران را اقدامی ارزشمند برای توسعه، رونق تولید، اشتغالزایی و ارتقای سطح معیشت مردم دانست و تاکید کرد:همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات حوزه دانش بنیان کمشور مرتفع شود.

کارخانه نوآوری آزادی، نخستین شعبه پارک فناوری پردیس است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مشارکت دولت با بخش خصوصی در محدوده میدان آزادی تهران تاسیس شده است.

این مجموعه با وسعت حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع، پیش از این کارخانه متروکه‌ای با نام «الکترودسازی آما» بود که طی فرآیند بازسازی، تبدیل به نخستین کارخانه نوآوری کشور و اولین شعبه پارک فناوری پردیس شده است.

کارخانه نوآوری آزادی دارای ۱۰ سوله و یک بخش مرکزی با عنوان ساختمان U است؛ در این سوله‌ها فعالیت‌های استارتاپی در حوزه هایی مانند گردشگری و توریسم، معماری و زندگی شهری، نانو داروها، هوش مصنوعی (اینترنت اشیا)، بیوتیک، نوآوری بیمه‌ای و مالی، تولید محتوا و سلامت الکترونیک انجام می شود و تیم‌های استارتاپی از امکانات این شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری برای رشد خود استفاده می‌کنند.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2172

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.