10

ترکیه مقصد صادرات محصولات فناوری ایرانی

  • کد خبر : 2237
  • 03 بهمن 1398 - 10:05
ترکیه مقصد صادرات محصولات فناوری ایرانی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به همراه ۸۰ عضو شرکتهای دانش بنیان به ترکیه سفر کردند در این سفر بر صادرات محصولات فناوری و افزایش تعاملات علمی با ترکیه تأکید شد.

به گزارش اراده نیوز؛مدیران ۸۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در این سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری را همراهی می‌کنند. این شرکت‌ها از حوزه‌هایی مانند سلامت، فناوری ارتباطات و اطلاعات، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی و مواد پیشرفته هستند.

این سفر با هدف توسعه تعاملات بین‌المللی شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد تا هم صادرات محصولات، خدمات و فناوری این شرکت‌ها به جمهوری ترکیه سرعت گیرد و از نظر تبادلات و همکاری میان شرکت‌های فناور دو کشور شاهد اتفاقات و تعاملات مناسبی باشیم.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه سفر به ترکیه گفت: یک موضوعی که ما به طور جدی در معاونت علمی پیگیری می‌کنیم صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه ترکیه یک مقصد بسیار مهم برای صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی است گفت: سال‌های اخیر اتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد بر پایه دانش در ایران رخ داده که نتیجه آن توسعه شرکت‌های بزرگی بوده که اکنون بزرگترین شرکت‌های منطقه هستند.

وی افزود: این شرکت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی و حوزه‌های پزشکی فعال هستند.

مصطفی وارناک، وزیر صنایع و فناوری ترکیه نیز در این دیدار از توسعه همکاری بین ترکیه و ایران گفت و همچنین همکاری علمی و فناوری و صنعتی را زمینه ساز رونق منطقه دانست.

وزیر صنعت و فناوری ترکیه، به تلاش متقابل دو کشور به طور خاص در حوزه‌های صنعت، فناوری و علم اشاره کرد و گفت: من معتقدم که ما می‌توانیم بر مبنای علم، صنعت و فناوری به سوی نقطه وحدت بیشتر حرکت کنیم.

وارناک به روابط دوستانه و تاریخی میان ایران و ترکیه تاکید کرد و گفت: با توجه به تحولات منطقه، روابط دوستانه میان ایران و ترکیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: من معتقدم با تلاش‌های متقابل می‌توانیم همکاری‌های خود را به‌ویژه در زمینه‌های صنعت، فناوری و علمی بیشتر کنیم.

وزیر صنایع و فناوری ترکیه ضمن تسلیت به مسئولان، مردم و خانواده‌های جان‌باختگان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: مردم نیز همراه با مردم ایران غمگین شدند و بیان می‌کنند که آغوش آنها به روی مردم ایران باز است.

وارناک گفت: انجام تحقیقات شفاف در مورد این حادثه به ارائه تصویر کشور دوست و همسایه ما ایران در جهان نیز کمک خواهد کرد.

در دو سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان حدود ۸۰ میلیون دلار به ترکیه صادرات داشتند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2237

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.