11

فراخوان ستاد زیست فناوری برای تولید کیت تشخیص کرونا

  • کد خبر : 2451
  • 04 اسفند 1398 - 9:48
فراخوان ستاد زیست فناوری برای تولید کیت تشخیص کرونا
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت:هر کدام از شرکت ها بتوانند در فرصت کوتاه کیت تشخیص کرونا با کیفیت به صورت صنعتی با معیارهای مورد قبول سازمان غذا و دارو تولید کند مورد حمایت ستاد توسعه زیست فناوری قرار خواهد گرفت.

به گزارش اراده نیوز؛ دکتر مصطفی قانعی  در پاسخ به اینکه آیا شرکت‌های دانش بنیان اقدام به ساخت تجهیزات و دارو مرتبط با تشخیص، پیشگیری و درمان کرونا کرده‌اند، اظهار کرد: ما در ستاد زیست فناوری با آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو به نتیجه رسیدیم که فراخوانی را برای شرکت‌های دانش بنیان اعلام کنیم که هرکدام توانایی تولید کیت‌های تشخیص سریع و تشخیص قطعی را دارند خود را معرفی کنند تا با حمایت از آن کیت را بومی سازی کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت اعلام هر چه زودتر شرکت‌ها برای تولید کیت تشخیص کرونا بیان کرد: علاوه بر حمایت از سوی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو نیز تاییدیه کیفیت محصول را صادر می‌کند و هیئت امنای ارزی، خرید تضمینی آنها را تقبل می‌کند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: شرکت‌هایی که توانایی تولید چنین کیت‌هایی را دارند قادر به تولید کیت‌های تشخیص آنفولانزا نیز هستند که می‌توان در آینده این را نیز مورد توجه قرار داد.

قانعی گفت: باید شرکت‌های دانش بنیان به زودی اعلام کنند که چه زمانی می‌توانند تولید کنند؛ اگر دیر باشد به درد نمی‌خورد.

وی در پاسخ به اینکه تولید دارو و اکسن در برنامه تولید شرکت‌های دانش بنیان هست یا خیر گفت: فعلاً برنامه برای تولید دارو واکسن نداریم.

اخبار مرتبط:

تقاضای بالای جهانی برای ماسک نانو ایرانی

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2451
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.