11

دانش‌بنیان‌ها به میدان مبارزه با کرونا می‌آیند

  • کد خبر : 2465
  • 07 اسفند 1398 - 18:53
دانش‌بنیان‌ها به میدان مبارزه با کرونا می‌آیند
ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همزمان با انتشار فراخوان «با کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری #کرونا_را_شکست_می‌دهیم» از همه دانش‌بنیان‌های توانمند در حوزه مبارزه با ویروس کرونا دعوت کرد تا از توانمندی‌های خود در تولید کیت‌های تشخیصی بهره ببرند و به این حوزه ورود کنند.

فراخوان «با کمک زیست‌بوم فناوری و نوآوری کرونا را شکست می‌دهیم» که ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری پیشگام آن بوده است، بهره‌مندی از توانمندی تمامی فعالان زیست‌بوم نوآوری از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها برای مبارزه و در هم شکستن بیمای کرونا را دنبال می‌کند.

در همین راستا ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف هم‌افزایی و به‌کارگیری توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه از شرکت‌های توانمندی که دارای سابقه و تجربه تولید کیت تشخیصی هستند، حمایت می‌کنند.

بر این اساس، فعالان دانش‌بنیانی که این کیت‌ها را در کمترین زمان تولید کنند و نمونه اولیه تولیدشده داشته باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کمیته تشخیص آزمایشگاهی قرارگاه کنترل و مراقبت کورونا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف تولید انواع کیت های تشخیصی ویروس کورونا COVID 19 مولکولی و تشخیص سریع در داخل کشور، نسبت به حمایت از تولیدکنندگان داخلی، از طریق فراخوان عمومی اقدامات لازم را آغاز کردند.

بر کیفیت و عملکرد کیت برای کسب مجوز موقت تولید و عرضه توسط آزمایشگاه مرجع سلامت و انستیتو پاستور ایران ارزیابی و تایید نهایی آن تاکید شده است.

شرکت‌های متقاضی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۶۶۴۰۶۱۷۴ تماس بگیرند.

شایسته یادآوری است، «با کمک زیست بوم فناوری و نوآوری کرونا را شکست می‌دهیم» عنوان فراخوانی است که قصد دارد با هم افزایی فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری گامی قدرتمند و هم افزایی در کمک به مردم و جامعه برای مبارزه با ویروس جدید کرونا با کمک توانمندی دانش‌بنیان‌ها و استارتاپ ها بردارد. با استفاده از این ظرفیت علمی و فناورانه و نوآورانه موجود در کشور گام‌های جدی برای مبارزه با این بیماری برداشته شود.

صفحه ثبت نام پویش #کرونا_را_شکست _میدهیم 

 

اخبار مرتبط:

فراخوان ستاد زیست فناوری برای تولید کیت تشخیص کرونا

کرونا با عزم فعالان زیست‌بوم نوآوری در هم می‌شکند

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2465

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.