6

تولید نازل‌ سوپرسونیک در کشور

  • کد خبر : 2569
  • 20 اسفند 1398 - 11:07
تولید نازل‌ سوپرسونیک در کشور
یک شرکت دانش‌بنیان در کشور توانست به دانش تولید نازل‌ سوپرسونیک دست پیدا کند.

 مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پولاد تجهیز ایرسا گفت: نازل‌ سوپرسونیک تجهیزی است که تزریق اکسیژن کربن به داخل کوره‌های قوس را بر عهده دارد و این دستگاه در کاهش مصرف انرژی الکتریکی کوره‌ها تاثیر مستقیم دارد و  باعث بهبود کارایی و عملکرد در فرآیند ذوب می‌شود.

مهدی صنایعیان افزود: از ویژگی‌های این نازل می‌توان به مافوق صوت بودن با عدد ماخ بیش از ۳/۲، عمر کارکرد بالا و عملکرد مناسب آن اشاره کرد.

به گفته وی : در کارخانه‌های فولاد سازی که به دلیل محدودیت‌های اکسیژن، دبی‌های متفاوت در کوره‌ها تزریق می‌شود توصیه می‌شود از این مدل نازل استفاده شود، زیرا کمتر از ۵ دقیقه در مدول گرم قابل تعویض است همچنین احتراق پوششی با تعویض نازل قابل‌ تغییر بوده و برای کوره با محدوده کاربری ۱۰۰% قراضه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پولاد تجهیز ایرسا یان کرد: نمونه مشابه این محصول همچنان از کشور ایتالیا وارد کشور می‌شود که سالانه معادل ۹۰ میلیارد تومان ارز به این منظور از کشور خارج می‌شود.

صنایعیان  اظهار کرد: عمر نمونه مشابه اروپایی این تجهیز در فولاد مبارکه اصفهان با میانگین ۸۰ ذوب بوده است که هم ‌اکنون محصول این شرکت با عمر بالای ۵۰۰ ذوب همچنان در حال کار است.

این فعال فناور به موضوع کیفیت محصول تولیدی این شرکت اشاره کرد و گفت: بنابر اظهار مدیران کارخانه‌های فولاد، محصول این شرکت به لحاظ کیفیت و کارایی از نوع مشابه خارجی آن بهتر است و این درحالی است که قیمت آن حدود یک پنجم و عمر آن ۴ برابر نمونه مشابه اروپایی است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تاکید کرد: این شرکت در حال اقدام برای دریافت استاندارد CE است که امیدوار هستیم این امر تا پایان سال جاری انجام شود که در این صورت صادرات محصول به کشورهای روسیه و قزاقستان صورت خواهد گرفت.

صنایعیان افزود: پیش بینی می‌شود با صادرات این محصول معادل ۵۰ میلیارد تومان ارز عائد کشور شود.

 مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پولاد تجهیز ایرسا  یادآور شد:۲۹ نفر در این شرکت به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2569

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.