19

تولید محلول ضدعفونی‌کننده با پایه آب

  • کد خبر : 2605
  • 21 اسفند 1398 - 18:46
تولید محلول ضدعفونی‌کننده با پایه آب
محققان شرکت چیستاسازان نوتاش فرتاک در قزوین، یک محصول با عنوان محلول ضدعفونی دست و سطوح با پایه آب تولید کردند.

به گزارش اراده نیوز؛ رئیس هیئت مدیره شرکت چیستاسازان نوتاش فرتاک  گفت:این محلول  ضدعفونی‌کننده برخلاف الکل موجب خشکی پوست دست نمی‌شود و به جای ماندگاری یک ساعته، چهار ساعت بر روی سطوح ماندگاری دارد.
محسن جلیلی افزود:این محلول بر پایه آب تولید شده و تفاوت آن با ضدعفونی کننده‌های با پایه الکل در این است که برخلاف الکل موجب خشکی پوست دست نمی‌شود و به جای ماندگاری یک ساعته، چهار ساعت بر روی سطوح ماندگاری دارد.
به گفته وی این محلول برای نخستین بار در کشور تهیه شده و پیش از این فرمولاسیون این ضدعفونی کننده تنها برای سطوح کاربرد داشت و با تغییراتی که در آن ایجاد کردیم برای دست‌ها نیز قابل استفاده است.
جلیلی تاکید کرد:این محلول برای سطوح، دست‌ها و از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها کاربرد داشته و قابلیت از بین بردن ۹۹.۹۹۹ درصدی ویروس‌ها و باکتری‌ها را دارد؛ این محلول فاقد بوی نامطبوع بوده و برخلاف الکل برای شیرآلات نیز کاربرد دارد.
وی بیان کرد:این محلول مورد تأیید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های اروپا (ecdc) بوده و با توجه به شیوع کرونا از زمان اعلام نیاز مسئولان امر با توجه به اینکه تمامی مدارک و مستندات علمی آماده بوده، سریع مجوز را دریافت کرده و تولید آن آغاز شده است.
جلیلی ادامه داد:در حال حاضر با راه‌اندازی این شرکت دانش‌بنیان برای ۲۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و ۱۵ نفر اشتغال‌زایی غیرمستقیم صورت گرفته و تا به امروز محصولات تولیدی این شرکت نیاز در بازار قزوین توزیع شده است.
رئیس هیئت مدیره شرکت چیستاسازان نوتاش فرتاک گفت:در حال حاضر روزانه ۴۰۰۰ بطری ۴۰۰ میلی‌لیتر تولید می‌شود که تا به امروز نیاز دستگاه‌های اجرایی مختلف تأمین شده و بیمارستان امام خمینی (ره) شهر تهران نیز با دریافت سه نمونه محلول ضدعفونی از شرکت‌های مختلف در نهایت محلول این شرکت را تأیید کرده و درخواست خرید محصول دارد.
گفتنی است در حال حاضر محلول تولید شده در تمامی داروخانه‌ها و حتی فروشگاه‌های بزرگ سطح استان قزون توزیع شده و حتی با پیک رایگان نیز به صورت اینترنتی به دست همشهریان می‌رسد.

اخبار مرتبط:

درمان همه گیری کرونا با خلاقیتهای دانش بنیانی

تولید محلول ضدعفونی‌کننده سطوح با فرمولاسیون جدید در دانشگاه تبریز

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.