11

بررسی راههای علمی کنترل کرونا در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 2690
  • 17 فروردین 1399 - 13:59
بررسی راههای علمی کنترل کرونا در آذربایجان شرقی
در نخستین جلسه کمیته علمی و فناوری ستاد مدیریت و مقابله با کرونای آذربایجان شرقی بر استفاده از توان و ظرفیت دانشگاهها در کنترل این ویروس تاکید شد.

به گزارش اراده نیوز ، در این نشست که با حضور روسا و معاونان پژوهشی دانشگاه های استان در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزار شد، راهکارهای علمی  کنترل و قطع زنجیره انتقال، حمایت از طرح های مرتبط با جلوگیری از شیوع و درمان ویروس کرونا و زیرساختها و امکانات مراکز علمی و پژوهشی استان به منظوربومی سازی محصولات مقابله با این ویروس بررسی شد.

جانشین دبیر ستاد مقابله با کرونای استان در این نشست گفت : مجوزهای لازم برای تولید محصولات مقابله با کرونا در استان در کمتر از ۴۸ ساعت صادر می شود .

دکتر تقی زادیه افزود: هیچگونه کمبود دارویی و تجهیزاتی در این زمینه نداریم و تنها مشکل ما کمبود ماسکهای فیلتردار است.

رییس پارک علم و فناوری استان هم گفت: برخی شرکتهای فناور استان محصولاتی آماده تولید دارند اما در صدور مجوزهای لازم با مشکل مواجهند.

دکتر واعظی اضافه کرد: قرار است محصولات مرتبط با کرونا که در استان قابل تولید است در این کمیته بررسی و مشکلات و موانع موجود برای تولید آنها جمع بندی و به منظور رفع آنها به ستاد استانی ارجاع شود.

محصولات مرتبط با کرونا در این جلسه ۴ محصول تولیدی شرکت های فناور و دانش بنیان استان شامل محلول آنتی باکتریال، ژل و مایع ضدعفونی با پایه الکلی، کیت تشخیص اولیه ویروس کرونا و ماسک هیتردار ارائه و مورد بررسی کمیته علمی مقابله با کرونای استان قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2690

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.