15

راه اندازی نخستین خط تولید کیت کرونا در یک شرکت دانش بنیان

  • کد خبر : 2738
  • 23 فروردین 1399 - 18:56
راه اندازی نخستین خط تولید کیت کرونا در یک شرکت دانش بنیان
نخستین خط تولید کیت سرولوژی کرونا در کشور با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در شرکت دانش بنیان پیشتاز طب زمان در شهرک بهارستان کرج راه اندازی شد.

 مدیر کسب و کار شرکت پیشتاز طب زمان گفت:  کیت های سرولوژی کرونا با هدف تشخیص اینکه آیا سیستم ایمنی بدن افراد جامعه نسبت به این بیماری پاسخ داده است یا خیر به تولید رسید.

 یونسی افزود :  این محصول به لحاظ کاربردی در کنار کیت های تشخیصی است و به عنوان یک ابزار صرف تشخیصی نیست و موازی با کیت های تشخیصی کرونا  مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت : بنابراین این کیت ها با بررسی جوامع و مشاغل مختلف در سیاستگذاری استفاده می شود و این کیت ها به پزشکان و سیاست گذاران نظام سلامت کمک می  کند که موضوع فاصله گذاری هوشمند در شهرها و مشاغل مختلف اجرایی شود.

به گفته وی  این کیت های تشخیصی ابتدا در برخی از مشاغل که ریسک بالایی دارند مانند کادر درمان و ارتباطاتی که نمی تواند قطع شود آغاز و بررسی می شود که چه درصدی از این افراد با بیماری ویروسی کرونا مواجه شده اند و پس از آن  به ترتیب وارد خوشه های مختلف جوامع می شود تا به یک دید کلی و جامعی از اتفاقاتی که در ٢ماه گذشته با این بیماری ایجاد شده به آن برسیم.

یونسی اظهار کرد : پنج هزار آزمایشگاه در کشور می توانند از این کیت ها استفاده کنند و محدودیتی  وجود ندارد چرا که توان تولید این ٢ مجموعه دانش بنیان هشت میلیون تست در ماه است.

مدیر کسب و کار شرکت پیشتاز طب زمان گفت: کاربرد اصلی این کیت برای  این موضوع است که مشخص شود در کدام مناطق وضعیت قرمز بوده و شیوع بیشتر یا سابقه ویروس در هر منطقه با این تست ها به چه شکل است.

وی گفت :   هر کیت در  ٧۵دقیقه ٩۶ نفر را تست می کند و در نوع خود این کیت ها در دنیا کم نظیر است.

اخبار مرتبط:

سامانه هوشمند تشخیص کرونا دانشگاه شریف

بررسی راه های علمی کنترل کرونا در آذربایجان شرقی

اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان برای تولید محصولات مقابله با کرونا

بومی سازی کیت تشخیص کرونا به همت شرکت دانش بنیان

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.