7

افتتاح نخستین کارخانه نوآوری بیوتکنولوژی کشور

  • کد خبر : 2855
  • 13 اردیبهشت 1399 - 14:40
افتتاح نخستین کارخانه نوآوری بیوتکنولوژی کشور
اولین کارخانه نوآوری کشور در حوزه بیوتکنولوژی، با هدف کمک به فناوران و تکمیل زنجیره تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه در حوزه بیوتکنولوژی، در پارک علم و فناوری استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

دکتر مرتضی غریبی مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان گفت: این مجموعه با حمایت مالی صندوق پژوهش و فناوری استان به میزان ۲۵ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال راه اندازی شده است.
وی افزود: این مجموعه این امکان را فراهم میکند تا فناوران و صاحبان کسب و کارهای نوپا در حوزه بیوتکنولوژی بتوانند با استفاده از امکانات آن، امکان تولید محصول در مقیاس صنعتی را مورد ارزیابی و آزمایش قرار دهند.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان مرکزی تصریح کرد: این مجموعه می‌تواند به عنوان مرکز تحقیق و توسعه کارخانه‌های حوزه بیوتکنولوژی مورد استفاده قرار گیرد و بازوی کمکی بسیار خوبی برای توسعه محصولات فناورانه در حوزه بیوتکنولوژی توسط کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان در اشل صنعتی باشد.

دکتر غریبی گفت: پس از این مجموعه، راه‌اندازی کارخانه نوآوری دیگری نیز در حوزه صنایع شیمیایی در دست اقدام است و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد آن آماده شده است.
دکتر نادرقلی ابراهیمی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم گفت: در مجموعه کشور پارک‌های علم و فناوری یکی از عناصر اصلی و مهم زیست بوم فناوری هستند که باید مورد توجه و حمایت های بیشتر و جدی تری قرار گیرند.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2855

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.