10

کسب دانش فنی تولید پروفیل‌ آلومینیوم با مقاومت بالا

  • کد خبر : 2947
  • 27 اردیبهشت 1399 - 11:31
کسب دانش فنی تولید پروفیل‌ آلومینیوم با مقاومت بالا
محققان یکی از شرکت های صنعتی ورق و پروفیل آلومینیوم مورد نیاز صنایع مختلف چون خودرو و لوازم خانگی که تاکنون به کشور وارد می‌شد با پوشش‌های نانو موفق به تولید ابن نوع ورق‌ها با خاصیت مقاومت ویژه در برابر سایش و خوردگی شدند.

 احسان بخشی، مدیر فنی و بازرگانی یکی از شرکت‌های صنعتی با بیان اینکه دو سال قبل به دلیل تحریم‌ها، واردات نوعی ورق آلومینیوم خاص با مقاومت ویژه در برابر سایش و خوردگی به کشور متوقف شد، گفت: فناوری تولید پروفیل‌ها در اختیار تنها سه کشور از جمله هلند بود که به دلیل تحریم‌ها این نوع ورق و پروفیل به کشور وارد نشد از این رو به سفارش یکی از مشتریان، ما کار روی توسعه فناوری تولید این نوع ورق و پروفیل‌ها آغاز کردیم و پس از یک سال تحقیق و توسعه، موفق به کسب فناوری تولید پروفیل آلومینیوم شدیم.

وی با بیان اینکه این ورق‌ها با پوشش آنودایز نانو ساختار دارای مقاومت ویژه در برابر سایش و خوردگی است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵ هزار تن در سال از این نوع آلومینیوم تولید و به بازار عرضه می‌کنیم و به دنبال افزایش ظرفیت تولید هستیم که اگر سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت‌های مالی صورت گیرد، برنامه داریم ظرفیت تولید سه تا پنج برابر افزایش یابد.

بخشی، مشتریان این محصول را حوزه‌های تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، هوافضا، الکترونیک، لوازم خانگی، خودرو و حمل و نقل، دکوراسیون، ساختمانی دانست و یادآور شد: در این تحقیقات با روش غوطه‌وری پروفیل و ورق در محلول الکترولیت منحصر به فرد و افزودن مواد خاص و اعمال انواع پارامتر الکتروشیمیایی ویژه، یک لایه سرامیکی خاص روی سطح پروفیل و ورق ایجاد کردیم. این لایه سرامیکی از جنس اکسید آلومینیوم بوده که به صورت نانولوله‌های Al۲O۳ روی سطح آلومینیوم تشکیل می‌شوند.

 این محقق ادامه داد: در واقع ما ضمن لایه برداری از روی سطح آلومینیوم یک لایه سرامیکی به روش اتصال کامپوزیتی روی آن ایجاد می‌کنیم که مقاومت ویژه‌ بالایی در برابر خوردگی، سایش و دیگر خواص متمایزی دارد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2947

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.