10

رفع نیاز صنعت برق در تابستان با کمک زیست‌بوم نوآوری 

  • کد خبر : 2964
  • 31 اردیبهشت 1399 - 11:11
رفع نیاز صنعت برق در تابستان با کمک زیست‌بوم نوآوری 
در پی انعقاد تفاهم نامه‌ای میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مجموعه وزارت نیرو، برنامه ریزی های اولیه جهت استفاده از توان و دانش شرکت های دانش بنیان و فناور برای بومی سازی تجهیزات مورد نیاز و همچنین  حل مشکلات مربوط به تامین برق در زمان پیک تابستان، انجام گرفت.

صنعت برق کشور برای رفع نیازهای فناورانه خود و بومی‌سازی تجهیزات و فناوری‌های مورد نیاز خود، شرکت‌های دانش بنیان، فناور و استارتاپ‌های سراسر کشور که در این زیست بوم فعال هستند را دعوت کرده است تا این نیازها را مرتفع سازند.

زینب حمیدزاده دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در زیست بوم نوآوری حوزه انرژی در این باره اظهار کرد: از آنجا که میزان مصرف برق کشور، بعضاً در بازه زمانی گرم سال به دلیل افزایش بار مصرف، از میزان عرضه برق بیشتر می‌شود و این موضوع منجر به خاموشی در ساعاتی از پیک بار مصرف می‌شود، وزارت نیرو و مجموعه توانیر خواستار این است که برای این مشکل با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور راهکارهای فناورانه مرتفع گردد.

حمیدزاده افزود: در جلسات متعددی که با مجموعه متولیان وزارت نیرو و خصوصا شرکت توانیر و ساتکاب تشکیل شد مقرر شد که این همکاری محدود به مسئله پیک سایی نباشد و شرکت های دانش بنیان و فناور، بر روی تمام نیازهای این بخش بزرگ دولتی متمرکز شوند و برای این نیازها، پاسخ های فناورانه ارائه دهند.

بر این اساس و با توجه به هدف گذاری های اولیه صورت گرفته، در جهت استفاده بهینه از ظرفیت استارتاپی کشور، در مرحله اول کاهش ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف برق در پیک تابستان به عنوان یکی از مهمترین مسائل پیش روی صنعت برق، پیش بینی شده و در قالب یک آئین‌نامه مشارکت بخش خصوصی در کاهش مصرف پیک تابستان در بخش خانگی و تجاری توسط شرکت توانیر تدوین و ابلاغ شده است.

در حال حاضر شرکت های  فناور و هسته های فناور پر تعدادی در حوزه صنعت برق فعال شده اند که با همکاری حوزه زیست بوم نوآوری انرژی معاونت علمی، سعی دارند تا با استفاده از فناوری، در راستای بهبود عمکلرد صنعت برق گام بردارند.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.