10

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ضمانت‌نامه تامین مالی دریافت می‌کنند

  • کد خبر : 3184
  • 04 مرداد 1399 - 11:17
شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ضمانت‌نامه تامین مالی دریافت می‌کنند
تفاهم‌نامه‌ همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک منعقد شد تا روند تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق تسهیل شود.

امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند بستری را فراهم کند تا شرکت‌های دانش‌بنیان، دسترسی بهتری به خدمات مالی و بانکی داشته باشند.

این تفاهم‌نامه به امضای حسین اسفندیاری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمد حسین مقیسه مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک  رسید.

حسین اسفندیاری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: با توجه به حوزه فعالیت این صندوق که صنایع کوچک را شامل می‌شود، امیدوار هستیم این همکاری مشترک به افزایش ارائه خدمات مالی به زیست بوم نوآوری کشور، منتهی شود.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به این مسئله که بیشتر دارایی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از نوع نامشهود است، این شرکت‌ها در اخذ تسهیلات از بانک‌ها با چالش‌ مواجه می‌شوند. به همین دلیل  شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، نیازمند پشتیبانی و حمایت صندوق‌های ضمانت دولتی هستند.

 روح الله استیری مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز ضمن اشاره به اهمیت ارتقاء ابزارهای مالی، گفت: بر اساس این تفاهم نامه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تلاش می‌کند تا ضمن معرفی خدمات صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به شرکت‌های دانش بنیان، زمینه استفاده این شرکت‌ها از خدمات صندوق را فراهم آورد.

در ادامه محمد حسین مقیسه مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک نیز ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم نامه به گسترش بیشتر همکاری منتهی شود.

وی با اشاره به نقش محوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راهبری زیست بوم نوآوری کشور، گفت: این صندوق آماده است تا با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های قانونی موجود، به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور خدمات ارائه دهد. صدور انواع ضمانت نامه به نفع بانک‌ها، موسسات عالی، صندوق های پژوهش و فناوری و سایر صندوق های فعال در زیست بوم نوآوری کشور از جمله خدمات صندوق است.

وی اولویت صندوق در زمان کنونی را توجه به شرکت‌های صادرات محور کشور و شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.